یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

5 متخصص و کارآفرین ایرانی خارج از کشور موفق به اخذ معافیت سربازی شدند

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
5 متخصص و کارآفرین ایرانی خارج از کشور موفق به اخذ معافیت سربازی شدند

در مراسمی و در راستای طرح صدور معافیت برای متخصصان و کارآفرینان ساکن خارج از کشور، 5 نفر از متخصصان و کارآفرینان ایرانی ساکن خارج از کشور و در سری نخست این طرح، کارت معافیت سربازی خود را دریافت کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز یکشنبه میزبان مراسم اعطای کارت معافیت خدمت وظیفه عمومی به چند نفر از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور با حضور میرآبادی، رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری و سردار حجت‌الله واعظی‌نژاد؛ فرماندهی بنیاد نخبگان ستاد کل نیروهای مسلح بود.

رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری در این مراسم در سخنانی گفت: تاکنون حدود 175 از برترین متخصصان و کارآفرینان ایرانی شاغل در خارج از کشور تأیید اولیه ثبت‌نام در سامانه طرح صدور معافیت برای متخصصان و کارآفرینان ساکن خارج از کشور اخذ کرده‌اند.

میرآبادی افزود: همچنین تاکنون حدود 110 نفر از این تعداد مجوز شروع به‌کار و انجام طرح‌های فناورانه خود را در قالب این طرح برای برخورداری از تسهیلات سربازی دریافت کرده‌اند.

صدور کارت پایان دوره پروژه علمی جایگزین خدمت سربازی

وی ادامه داد: امروز دو نفر از این 5 نفر که از طریق حمایت مذکور همکاری خود را با مراکز علمی، پژوهشی و فناورانه داخلی آغاز کرده‌اند و در طول ماه‌های گذشته از طرح خود دفاع و طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور داشته اند، موفق به دریافت کارت پایان خدمت خود شدند.

به گزارش تسنیم، این طرح با پیگیری‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و حمایت‌های بی دریغ رهبر معظم انقلاب در پاییز سال 1399 و دستور معظم‌له به ستاد کل نیروهای مسلح در حال انجام است.

براساس این طرح حمایتی متقاضیان ساکن خارج از کشور با انجام طرحی پژوهشی یا فناورانه در راستای انتقال دانش و تکنولوژی روز به کشور، راه‌اندازی کسب و کار یا ساخت محصول بدون نیاز به حضور در کشور و دوره آموزشی، کارت معافیت از خدمت وظیفه عمومی خود را دریافت می‌کنند.