سه‌شنبه 17 مهر 1403

515 میلیارد ریال برای طرح‌های دهیاری‌های خراسان شمالی اختصاص یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
515 میلیارد ریال برای طرح‌های دهیاری‌های خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی گفت: 515 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های دهیاری‌های این استان در سال جاری اختصاص یافت که 145 میلیارد ریال آن بتازگی مصوب شده است.

محمدرضا موفق روز چهارشنبه اظهار داشت: با اختصاص این میزان اعتبار 105 طرح عمرانی روستایی مربوط به دهیاریها در سراسر استان اجرا می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری خراسان شمالی از قرار گرفتن استان در رتبه یک کشوری از نظر تعداد طرح های اشتغالزایی دهیاری ها هم خبر داد.

وی افزود: در آخرین جلسه کمیته ملی وام دهیاری ها از مجموع 72 پروژه مصوب شده در سطح کشور برای اعطای وام به دهیاری ها با هدف درآمدزایی 43 پروژه مربوط به استان خراسان شمالی بود.

موفق رقم اختصاص داده شده برای 43 پروژه جدید را 145 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود:370 میلیارد ریال هم مربوط به پروژه های قبلی است که در مجموع دهیاری های استان دارای بیش از 515 میلیارد ریال پروژه مصوب برای دریافت وام هستند.

وی گفت: خراسان شمالی از نظر پوشش 100 درصدی دهیاری ها در قالب طرح های درآمدزا، رتبه یک کشوری و از نظر میزان مصوبات کمیته ملی نیز جزو استان های پیشرو است.

حدود 44 درصد جمعیت استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در روستاها ساکن هستند.

*س_برچسب‌ها_س*