پنج‌شنبه 14 تیر 1403

54 هزار هکتار به محدوده شهر‌ها الحاق شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
54 هزار هکتار به محدوده شهر‌ها الحاق شد

محمد سرلک مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های توسعه وزارت راه وشهرسازی در نشست خبری امروز خود با موضوع ارائه گزارش عملکرد فعالیت های بخش مسکن در دولت سیزدهم گفت: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران همزمان با دولت سیزدهم در راستای تامین زمین سیاست هایی را در شورای عالی تدوین کرد که این سیاست ها شامل ظرفیت‌های درونی شهرها و الحاق به محدوده وشهرک سازی بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر طرح های توسعه وزارت راه وشهرسازی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های درونی شهرها با بسته تشویقی شهرسازانه توسط شورای عالی تدوین و ابلاغ شد که هم اکنون در محدوده های هدف بازآفرینی شهری در حال اجرا است. همچنین بسته تشویقی دیگری برای سایر پهنه های شهری تصویب شد و براساس آن اختیاراتی به کمیسیون ماده 5 استان ها داده شد که آن بسته تشویقی ابلاغ شده و در حال اجرا است.

سرلک با بیان اینکه در بخش الحاقات مصوبه الزامات شهرسازی تدوین، مصوب و ابلاغ شد تصریح کرد: در تمامی الحاقاتی که طی دولت سیزدهم برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن انجام شد بررسی های کارشناسی طی چندین مرحله انجام شده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه دستور العمل شهرک سازی در شورای عالی اصلاح شده است گفت: براساس دستور العمل اصلاح شده شهرک سازی در استان‌های کشور آغاز شده است که بخشی از این شهرک سازی ها مصوبه شورای عالی را اخذ کرده اند.

سرلک با تاکید بر اینکه بر شهرک سازی اولویت وزارت راه وشهرسازی است گفت: براساس طرح آمایش سرزمین توسعه دریا محور به بخش سواحل جنوب منتقل خواهد شد وبراین اساس 27 نقطه ساحلی شناسایی و مکان یابی شده است در دولت سیزدهم در مجموع 54 هزار هکتار به محدوده شهرها الحاق شد.

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی