پنج‌شنبه 14 تیر 1403

60 هکتار کشت گلخانه ای در لرستان به بهره برداری می رسد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
60 هکتار کشت گلخانه ای در لرستان به بهره برداری می رسد

شاهرخی با بیان اینکه زیر ساخت 430 هکتار کشت گلخانه ای در لرستان مهیا شده است، گفت: 60 هکتار کشت گلخانه ای در لرستان به بهره برداری می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، سید عماد شاهرخی ظهر امروز در جلسه احداث شهرک های گلخانه ای شهید بروجردی که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در استان 60 میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش برای بخش دام، طیور و آبزیان پرداخت شده که استان لرستان در این بخش جزء 10 استان اول کشور است.

وی افزود: در استان لرستان زیر ساخت 430 هکتار کشت گلخانه ای مهیا شده که تا پایان خرداد 60 هکتار دیگر کشت گلخانه ای به بهره برداری می رسد و این میزان کافی نیست و تلاش می شود تا حجم بیشتر از کشت گلخانه ای به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: برای پروژه شهرک گلخانه ای شهید بروجردی تاکنون 18 میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما مجموع حجم اعتبار مورد نیاز این کشت گلخانه ای بالغ بر 50 میلیارد تومان است.

شاهرخی عنوان کرد: کشت گلخانه ای سبب صرفه جویی 70 درصدی مصرف آب می شود و با توجه به کاهش بارندگی ها باید به سمت کشت گلخانه ای حرکت کرد.

وی تصریح کرد: در استان لرستان مطالعات اولیه 28 هکتار کشت گلخانه ای انجام شده که اگر اعتبار مورد نیاز برای این پروژه در نظر گرفته شود شاهد رشد چشمگیر توسعه کشت گلخانه ای خواهیم بود تا جایی که می توان لرستان را به قطب گلخانه ای کشور تبدیل کرد.

انتهای پیام /