سه‌شنبه 17 مهر 1403

6847 هیأت در دومین مهرواره هوای نو ثبت‌نام کردند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
6847 هیأت در دومین مهرواره هوای نو ثبت‌نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، در دومین مهرواره هوای نو با شعار «در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم» بناست هیأت‌های برگزیده سال 1401 معرفی و تجلیل شوند. هدف از برگزاری این مهرواره کمک به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیأت و ارکان هیأت به عموم مردم به گونه‌ای که همه ایرانیان باید مخاطب هیأت باشند؛ یعنی هیأت‌ها باید برای عموم مردم آغوش باز کنند. همچنین تلاش برای تغییر نگرش مردم به هیأت به واسطه تغییر تصویر ارائه شده رسانه‌ها از هیأت است، به گونه‌ای که هیأت محصور در زمان مناسبتی یا سبک سینه‌زنی نباشد.

ثبت 15 هزار 567 رشته هیأت در دبیرخانه مهرواره هوای نو

مهرواره دوم در چهار بخش شامل نهاد هیأت، ارکان هیأت، تولیدات هیأت و فراهیأت و در قالب 41 رشته تدارک دیده شده بود که در نهایت 6 هزار و 847 هیأت ثبت‌نام کردند که نسبت به ثبت‌نام حدود 5 هزار هیأت در سال گذشته، افزایش مشارکت را نشان می‌دهد. از 15 هزار 567 رشته هیأت، 8 هزار و 8 اثر در نهاد هیأت، 3 هزار و 546 اثر در بخش ارکان هیأت، 2 هزار و 473 اثر در بهش تولیدات هیأت، 1 هزار و 540 اثر در بخش فراهیأت شرکت کردند. برخی از هیأت‌ها در چند رشته ثبت‌نام و فعالیت‌های خود را ارسال کردند که در این خصوص محدودیتی وجود نداشت.

داوری‌ها تا پایان تیرماه انجام می‌شود

بلافاصله بعد از پایان زمان ثبت‌نام، هیأت داوران مهرواره در بخش‌های مختلف، روند کار داوری‌ها را آغاز کردند. هدف مسئولان برگزاری مهرواره هوای نو این است که فرایند داوری‌ها تا پایان تیرماه به اتمام برسد.

سال گذشته در دوره نخست مهرواره، حدود 5 هزار هیأت شرکت کردند و در مجموع 30 هزار اثر هیأت‌ها توسط 100 داور بررسی و اختتامیه آن، 24 اردیبهشت 1401 در تالار وحدت برگزار شد. در حاشیه مهرواره نشست‌های تخصصی با حضور هیأت‌های فعال و برگزیده با مسئولان کشوری برگزار شد. سال گذشته مهرواره 32 رشته داشت که امسال به 41 رشته رسیده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

سازمان تبلیغات اسلامی

سازمان هیأت و تشکل های دینی مهرواره هوای نو هیأت این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
6847 هیأت در دومین مهرواره هوای نو ثبت‌نام کردند 2
6847 هیأت در دومین مهرواره هوای نو ثبت‌نام کردند 3