یک‌شنبه 15 مهر 1403

750هزار نفر در خراسان شمالی بیمه سلامت دارند / دریافت خدمات بیمه‌ای رایگان توسط 600 هزار نفر در استان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
750هزار نفر در خراسان شمالی بیمه سلامت دارند / دریافت خدمات بیمه‌ای رایگان توسط 600 هزار نفر در استان

محسن رعنایی گفت: براساس آخرین آمار ثبت شده در خراسان شمالی 750 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 600 هزار نفر به صورت کاملا رایگان خدمات بیمه ای را دریافت می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رعنایی، مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: براساس آخرین آمار ثبت شده در خراسان شمالی 750 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد 600 هزار نفر به صورت کاملا رایگان خدمات بیمه ای را دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه از جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی 80 درصد از خدمات بیمه سلامت رایگان برخوردار هستند، ادامه داد: در سال جاری باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، مقرر شد که متقاضیان دریافت بیمه سلامت، بعد از ارزیابی مالی و تایید توسط وزارت رفاه از این خدمات بهره مند شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه براساس قانون و ارزیابی های وزارت رفاه، افرادی که در دهک های یک تا سه قرار دارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت، گفت: همچنین افرادی که در دهک چهار قرار دارند 10 درصد و افراد قرار گرفته در دهک پنج و شش 25 درصد هزینه بیمه را باید پرداخت کنند.

رعنایی یاداور شد: علاوه بر این دهک های هفت و هشت 50 درصد هزینه بیمه و دهک های 9 و 10 نیز باید 100 درصد هزینه ها را برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه سلامت پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: در حال حاضر 150 هزار نفر از افراد تحت پوشش قرار گرفته در این استان به درجات مختلف هزینه های بیمه را پرداخت می کنند.

انتهای پیام /