سه‌شنبه 17 مهر 1403

79 زائر ایرانی حج تمتع در بیمارستان‌های مدینه دیالیز شدند

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
79 زائر ایرانی حج تمتع در بیمارستان‌های مدینه دیالیز شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، در بیانیه ستاد مرکز پزشکی مدینه که صبح امروز چهارشنبه 31 خرداد منتشر شد، آمده است: تعداد مراجعه به درمانگاه‌های تخصصی و عمومی در مدینه منوره به ترتیب یک هزار و 568 و یک هزار و 146 مورد بوده است.

تاکنون 13 زائر برای مداوا در مراکز درمانی سعوی بستری شدند که به جز دو زائر بقیه پس از دریافت خدمات درمانی به کاروان‌های خود بازگشتند. یک زائر نیز در مرکز پزشکی در مدینه بستری است. همچنین 79 مورد نیز انتقال بیمار به بیمارستان‌های سعودی برای انجام دیالیز ثبت شده است.

9 هزار و 554 مورد خدمات پرستاری شامل تزریقات، پانسمان، سرم تراپی، نوار قلب، گچ گیری و آزمایش قند خون نیز در درمانگاه‌های مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است.

کادر پزشکی مدینه منوره شامل پزشکان عمومی و متخصص، طب اورژانس، تکنسین دارویی و پزشک اعزام، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان‌های سعودی و پرستار است.

در این اطلاعیه مجموع خدمات ارائه شده به زائران مدینه قبل تا بامداد امروز 33 هزار و 292 مورد ذکر و تصریح شده است که ارائه خدمات تا حضور آخرین کاروان زائران ایرانی در مدینه ادامه خواهد یافت.

در حج 1402 تاکنون دو مورد فوتی در مدینه منوره ثبت شده و دردهای عضلانی، فشار خون، سرماخوردگی و... از دلایل عمده مراجعه بیماران ذکر شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید دیالیز زائران ایرانی حج تمتع مدینه مرکز پزشکی حج و زیارت بستری شدن زائران این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است