چهارشنبه 18 مهر 1403

80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی (ایسپا) اردیبهشت ماه 1403 طرح نظرسنجی وضعیت اجتماعی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اجرا کرده است که نتایج این نظرسنجی امروز در دسترس قرار گرفته است. در این گزارش که دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی (ایسپا) اردیبهشت ماه 1403 طرح نظرسنجی وضعیت اجتماعی فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزرات علوم، تحقیقات و فناوری اجرا کرده است که نتایج این نظرسنجی امروز در دسترس قرار گرفته است.

در این گزارش که دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در اجرای آن مشارکت داشته است. اوقات فراغت دانشجویان، میزان استفاده دانشجویان از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، سبک موسیقی مورد علاقه، تماشای فیلم و سریال، منبع پیگیری اخبار و اعتماد اجتماعی، متغیر‌های مورد استفاده در این بررسی است.

در این نظرسنجی با 2 هزار و 250 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی در سراسر کشور مصاحبه حضوری انجام شده است که 47 درصد آنها را دانشجویان مرد و 53 درصد را دانشجویان زن تشکیل می‌دادند. طبق نتایج این نظرسنجی، حدود 90 درصد دانشجویان از پیام‌رسان تلگرام استفاده می‌کنند و نزدیک به 86 درصد از آنها نیز کاربر اینستاگرام هستند.

80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر 2
80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر 3
80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر 4
80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر 5
80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر 6
80 درصد دانشجویان هر روز شبکه‌های مجازی را رصد می‌کنند / تلگرام و اینستاگرام در صدر 7