شنبه 14 مهر 1403

800 مگاوات رمزارز غیرمجاز جمع آوری شد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
800 مگاوات رمزارز غیرمجاز جمع آوری شد

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در گفتگوی رادیویی «رادیو ایران» گفت: در خرداد رکورد مصرف برق سال گذشته را پشت سر گذاشتیم و امروز 16 تیر ماه روز گرمی است و شاهد افزایش دمای 2 تا 3 درجه‌ای نسبت به هفته گذشته در برخی از استان‌ها هستیم.

او افزود: پیشبینی می‌کنیم امروز نصاب جدیدی در تقاضای برق رقم بخورد و اعدادی که پیشبینی شده حدود 75 هزار مگاوات است که عدد بزرگی است و تامین آن بسیار سخت و دشوار است و همکاران ما در تلاش برای تامین پایدار برق هستند.

این مقام مسئول در خصوص رمزارز‌های غیرمجاز گفت: قیمت برق در کشور ما یارانه‌ای است و افرادی که از شبکه عمومی برق برای استخراج غیرمجاز رمزارز استفاده می‌کنند، حقوق بقیه را ضایع می‌کنند. اقدامات گسترده‌ای برای شناسایی شده و از ابتدای طرح حدود 800 مگاوات که معادل مصرف استان سمنان است کشف شده و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته است. جریمه آنها نیز معادل 100 برابر تعرفه برق مناطق گرمسیر است.

او افزود: امکان استخراج رمزارز از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خرید برق از تابلو برق سبز فراهم شده و علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند از این روش اقدام به دریافت مجوز و استخراج رمز ارز کنند.