سه‌شنبه 24 مهر 1403

9 کیلومتر از محور سرچم - میاندوآب بهسازی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
9 کیلومتر از محور سرچم - میاندوآب بهسازی می‌شود

مهاباد - ایرنا - رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میاندوآب گفت: 9 کیلومتر از محور سرچم - میاندوآب حد فاصل روستای «محسن‌آباد» تا سه‌راهی باروق عملیات لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.

علیرضا اشرف‌زاده روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این محور تحویل پیمانکار شده و برای اجرای آن 70 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پس از تعمیرات کارخانه آسفالت توسط پیمانکار این عملیات به زودی آغاز می‌شود، افزود: امسال علاوه بر این، 20 کیلومتر راه روستایی شامل «هوبه حاج‌حسن»، «قشلاق زینال‌کندی»، «ینگجه»، «اربط» و «یلکلو» در قالب طرح ابرار آسفالت می‌شود که 6 کیلومتر از آن هم‌اکنون آماده آسفالت‌ریزی است.

وی بیان کرد: همچنین آسفالت محور روستایی «هوبه کوخان»، مرجان آباد - تلخاب «اسلام‌تپه» و «ساتلمیش توپخانه»، محور دانشگاه باکری، 10 کیلومتر از محور میاندوآب - بوکان، اجرای فوکسیل در محور میاندوآب - مهاباد، پنج کیلومتر محور میاندوآب - ملکان و ساماندهی محور ملکان تا ایست بازرسی شهید محمدنژاد میاندوآب پیشنهاد شده و در صورت تصویب امسال اجرایی می‌شود.

میاندوآب 200 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که از این میزان 64 کیلومتر راه اصلی، 84 کیلومتر راه فرعی و 50 کیلومتر بزرگراه است.

این شهرستان همچنین 457 کیلومتر راه روستایی دارد که 330کیلومتر از آن آسفالت، 115کیلومتر نیز شوسه،12 کیلومتر خاکی و 100 کیلومتر راه دسترسی است.

آذربایجان غربی یکی از پنج استان پایلوت برای اجرای طرح ملی ابرار بوده که اقدامات لازم برای اجرای آن به طور کامل تمهید شده است.

عملیات اجرایی احداث جاده سرچم به میاندوآب به طول 188 کیلومتر با اعتبار ملی از سال 1368 شروع شده که 30 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی آذربایجان‌غربی و بقیه مسیر در آذربایجان‌شرقی واقع است؛ این جاده پس از تکمیل، فاصله شهرهای آذربایجان غربی به تهران را 2 ساعت کاهش می‌دهد.

این جاده با هدف دسترسی ساکنان جنوب آذربایجان‌غربی به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و کاهش 150 کیلومتری مسیر تا پایتخت، 30 سال قبل آغاز شده اما هنوز بهره‌برداری از آن شروع نشده است.

*س_برچسب‌ها_س*