پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آئین‌نامه‌های دانشگاه‌ها متناسب با شرایط فعلی مورد بازکاوی قرار گیرند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آئین‌نامه‌های دانشگاه‌ها متناسب با شرایط فعلی مورد بازکاوی قرار گیرند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی مناطق ده گانه کشور که در دانشگاه الزهراء (س) تأکید کرد: آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با فعالیت های فرهنگی بایستی متناسب با شرایط جدید مورد بازکاوی قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در این نشست طی سخنانی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید مانند قبل نیستند و بایستی با توجه به شرایط سناریوهای متناسب داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور دانشجویان در دانشگاه موجب رونق فعالیت دانشگاهی می شود افزود: هر چند که همه دست اندرکاران دانشگاهی دلتنگ حضور دانشجویان هستند ولی بازگشت دانشجویان دارای مسائل خاص خود است.

دکتر غفاری ادامه داد: باید اتصال دانشجویان به دانشگاه واجد سناریوهایی منطبق بر واقعیت زندگی جدید باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره واقعیت زندگی جدید اظهار داشت: یکی از مواردی که می بایست متناسب با این شرایط مورد بازکاوی و بازنگری قرار گیرد، آئین نامه های و دستورالعمل های فرهنگی و اجتماعی است.

وی تأکید کرد: با شرایطی که این بیماری به وجود آورده است، زندگی تعطیل نمی شود بلکه تغییر می کند و دست اندرکاران فرهنگی می بایست زمینه انطباق پذیری را فراهم نمایند همچنان که در همین ماه اخیر اقدامات خلاقانه و مؤثری در این زمینه صورت گرفته است.

معاون وزیر علوم با اشاره پویایی عرصه فرهنگی و اجتماعی افزود: زنده بودن و پویایی عرصه فرهنگ واجد مختصات و ویژگی هایی است که می بایست در فضای نوین ارتباطی که امروز عرصه فعالیت های فرهنگی است، باز طراحی شود.

وی با بیان ویژگی های عرصه جدید فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: امروز مخاطب فعالیت های فرهنگی، صرفا دانشجویان نیستند و بسیاری از خانواده نیز مخاطب برنامه های فرهنگی هستند که این امر فرصت تلقی می شود.

دکتر غفاری در پایان گفت: شرایط جامعه به واسطه شیوع این بیماری، مشکلات اقتصادی و کاستی های اجتماعی و نیز انطباق پذیری با وضعیت جدید می تواند موجب آسیب پذیری دانشجویان گردد و می بایست این امر مورد مداقه بیشتر دست اندرکاران فرهنگی دانشگاه ها قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، چهارمین نشست شورای سیاستگذاری معاونان فرهنگی و اجتماعی مناطق ده گانه دانشگاهی با حضور ریس دانشگاه الزهرا، مدیران و مشاوران حوزه معاونت فرهنگی و دبیران مناطق امروز سه شنبه 17 تیرماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد.

انتهای پیام