شنبه 14 مهر 1403

آبرسانی به 10 روستای مراوه‌تپه در هفته دولت آغاز می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آبرسانی به 10 روستای مراوه‌تپه در هفته دولت آغاز می‌شود

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه در منتهی الیه شمال شرق گلستان از شروع عملیات اجرایی مرحله نخست آبرسانی به 10 روستای این شهرستان مرزی طی هفته دولت (2 تا هشت شهریور) امسال خبر داد و گفت: با اجرای این طرح هزار و 200 خانوار معادل پنج هزار نفر جمعیت این روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

لقمان قربانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مرحله نخست آبرسانی به این 10 روستا که در قالب طرح "زاو" اجرا می‌شود و فعلا هفت روستای "قزل اتاق، آق تقه، کورک، بقجه، داشلی الوم، چاتال و خوجه لر" را شامل می‌شود 160 میلیارد ریال از منابع تملک دارایی‌های استان هزینه خواهد شد.

به گفته وی، این روستاها فاقد تاسیسات آبرسانی هستند و آب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها تامین می‌کنند.

قربانی همچنین از افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی 145 پروژه عمرانی، تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا مراوه تپه در هفته دولت امسال خبر داد و اضافه کرد: برای عملیات اجرای این طرح‌ها که 129 مورد آن افتتاحی و 16 پروژه آن آغاز عملیات اجرایی است، در مجموع هزار و 338 میلیارد و 890 میلیون ریال هزینه شده و خواهد شد.

وی ادامه داد: از مجموع طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی مراوه‌تپه در هفته دولت 104 پروژه آن عمرانی و زیرساختی است که اعتبار هزینه و پیش بینی شده آن هزار و 148 میلیارد و 710 میلیون ریال و بقیه نیز طرح های تولیدی، اقتصادی و اشتغالزا با سرمایه‌گذاری 190 میلیارد و 180 میلیون ریال است.

فرماندار مراوه‌تپه بیان داشت: با افتتاح طرح‌های عمرانی و زیرساختی 56 هزار و 742 نفر از جمعیت حدود 70 هزار نفری این شهرستان از مزایای آن برخوردار خواهند شد ضمن اینکه با بهره‌برداری 41 طرح تولیدی و اقتصادی نیز برای 80 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی مراوه‌تپه در هفته دولت توسط ادارات و نهادهای مختلف از جمله "راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن، ورزش و جوانان، آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه‌ای، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برق، گاز و مخابرات، بنیاد علوی و بخش خصوصی" اجرا شده یا خواهد شد.

قربانی، افتتاح آسفالت جاده روستاهای قرناوه، چنارلی، کچیک و بادیانلی با اعتبار تقریبی 60 میلیارد ریال، بهره‌برداری از واحدهای مسکونی بنیاد مسکن با هزینه 166 میلیارد و 500 میلیون ریال، افتتاح چمن مصنوعی و بهره‌برداری از انبار توزیع محصولات ساختمانی با 80 میلیارد ریال را از مهمترین پروژه های هفته دولت در مراوه‌تپه اعلام کرد.

شهرستان مراوه‌تپه با سه هزار و 60 کیلومتر مربع وسعت و حدود 70 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال شرقی استان گلستان واقع است.

این شهرستان 2 نقطه شهری و 108 روستا دارد و از قسمت شمال به کشور ترکمنستان، از شرق به استان خراسان شمالی، از غرب به بخش داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و از قسمت جنوب به شهرستان کلاله و پارک ملی گلستان محدود می‌شود.

برچسب‌ها