پنج‌شنبه 20 اردیبهشت 1403

آبگیری استخر دومنظوره 8000 مترمکعبی مانه و سملقان در هفته بسیج

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آبگیری استخر دومنظوره 8000 مترمکعبی مانه و سملقان در هفته بسیج

علی دارابی از آبگیری استخر دو منظوره هشت هزار متر مکعبی شهرستان مانه و سملقان خبر داد و گفت: این استخر از محل اعتبارات جهش تولید ایجاد شده که با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان در هفته بسیج آبگیری و افتتاح خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی دارابی، مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: ماموریت و رسالت اصلی بسیج سازندگی، موضوع محرومیت زدایی و فقرزدایی از جامعه است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته بسیج سال جاری، سپاه حضرت جوالائمه (ع) خراسان شمالی اقدامات خوبی را در راستای محرومیت زدایی در سطح استان جهت ایجاد اشتغال انجام داده، ادامه داد: آغازهفته بسیج با همایش بزرگ اقتدار جهادگران استان همراه بود که به صورت همزمان در سراسر کشور و کل شهرستان های خراسان شمالی برگزار شد.

دارابی اضافه کرد: همزمان با آغاز هفته بسیج، 150 نفر از جهادگران مرکز استان خراسان شمالی به مناطق زلزله زده گرمه و جاجرم منتقل شدند تا قبل از فصل سرما بتوانند در راستای آماده سازی منازل زلزله زدگان اقدام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یک هزار و 800 گروه جهادی محله محور و جغرافیا محور خواهر و بردار در سطح استان فعال هستند، گفت: براین اساس در هفته بسیج، هر یک از این گروه های جهادی حداقل یک فعالیت جهادی، عمرانی و فرهنگی در سطح استان انجام دهند تا اتفاق خوبی در خراسان شمالی رقم بخورد.

این مقام مسئول اضافه کرد: نکته قابل توجه دیگر احداث و تکمیل پنج واحد مسکونی نیازمندان است که توسط گروه های جهادی احداث شده و در طول این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

دارابی به موضوع اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اشاره کرد و گفت: در این راستا در مجموع دو میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد در اختیار افراد ساکن در مناطق کم برخوردار قرار داده می شود که به موضوع اشتغال های خرد و خانگی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، بپردازند.

وی همچنین از آبگیری استخر دو منظوره هشت هزار متر مکعبی شهرستان مانه و سملقان خبر داد و گفت: این استخر از محل اعتبارات جهش تولید ایجاد شده که با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان در هفته بسیج آبگیری و افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول یکی از اهداف آبگیری این استخر را، آبرسانی دهکده اقتصاد مقاومتی به متراژ 15 هکتار عنوان کرد.

دارابی افزود: بهره برداری از دو هزار متر کانال آب کشاورزی در سطح استان با همت گروه های جهادی و بسیج سازندگی سپاه استان انجام شده و امید است با ادامه سیر خدمت رسانی در گروه های جهادی بتوانیم اقدامات مطلوبی برای محرومان از تمامی نقاط استان داشته باشیم.

انتهای پیام / رحمانی