چهارشنبه 4 مهر 1403

آبی ها به دنبال آرامش؛ سرخ ها در جستجوی صدرنشینی

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آبی ها به دنبال آرامش؛ سرخ ها در جستجوی صدرنشینی

پرسپولیس و استقلال در شرایطی کاملا متفاوت مقابل هم قرار می‌گیرند؛ اما کیست که نداند در این بازی نه باید به جایگاه تیم ها در جدول نگاه کرد نه به تعداد مهره های نامدار؛ این نمایش پرطرفدار، دربی است؛ منحصر به فردترین مسابقه فوتبال ایران

استقلال و پرسپولیس: نبردی حساس در اراک

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران، امروز از ساعت 19 با یکی از جذاب‌ترین دیدار‌های فصل بین استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک برگزار می‌شود. این شهرآورد که صد و چهارمین تقابل سرخابی‌هاست، امید زیادی برای ارائه یک بازی تهاجمی و دیدنی ایجاد کرده است.

طلسم استقلال شکسته می‌شود؟

این مسابقه نه‌تن‌ها برای هواداران، بلکه برای سرمربی استقلال، جواد نکونام هم اهمیت ویژه‌ای دارد. او که تحت فشار انتقادات قرار گرفته، در تلاش است تا با ارائه یک ترکیب مناسب، شانس خود را برای حفظ نیمکت استقلال تقویت کند. هر نتیجه‌ای جز پیروزی در این دیدار، ممکن است به معنای پایان کار نکونام در استقلال باشد. در سوی دیگر، پرسپولیس با هدایت خوان گاریدو و در رده چهارم جدول قرار دارد. سرخ‌پوشان که یک بازی کمتر دارند، با 8 امتیاز به دنبال صدرنشینی هستند و می‌دانند که برد در این بازی برای رسیدن به هدفشان ضروری است.

جدول لیگ برتر

جنگ نابرابر در جدول؛ استقلال در بحران؟ پرسپولیس با دفاعی قدرتمند، تنها تیمی است که خط دفاع خود را با عملکرد درخشان حفظ کرده است. از سوی دیگر، استقلال، کلین‌شیتی نداشته و در هر بازی حداقل یک گل دریافت کرده است. این مسئله فشار زیادی را روی خط دفاعی آبی‌ها گذاشته و کار نکونام را برای تغییر این روند دشوار کرده است. نکونام بازی قبل، برای حل این مشکل، روزبه چشمی را بر خلاف خواسته این بازیکن به دفاع اضافه کرد؛ اما این تصمیم به اخراج بازیکن ملی پوش استقلال منتهی شد.

مهره‌های خارجی؛ کلید‌های پنهان پیروزی؟

در این شهرآورد، پنج بازیکن خارجی از دو تیم برای اولین بار تجربه دربی را خواهند داشت. گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ برای استقلال، و ایوب العملود، الکسیس گندوز و لوکاس ژوائو برای پرسپولیس اولین تجربه خود در این مسابقه بزرگ را به نمایش خواهند گذاشت. آیا این ستاره‌ها می‌توانند تاثیرگذار باشند؟

داوری که برای استقلال خوش قدم نیست؟

بیژن حیدری به عنوان داور این دیدار انتخاب شده است. نکته قابل توجه این است که در 5 بازی گذشته که او داور بوده، استقلال هیچ‌گاه موفق به برد نشده است. آیا این طلسم داوری نیز در این دربی شکسته خواهد شد؟ آخرین برد استقلال در دربی به سال 1396 بازمی‌گردد و هواداران این تیم منتظرند ببینند آیا امروز این طلسم پایان می‌یابد یا خیر.

آبی ها به دنبال آرامش؛ سرخ ها در جستجوی صدرنشینی 2
آبی ها به دنبال آرامش؛ سرخ ها در جستجوی صدرنشینی 3