چهارشنبه 28 شهریور 1403

آتش‌سوزی مجدد در شاداب‌کوه پلدختر / جزئیات

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آتش‌سوزی مجدد در شاداب‌کوه پلدختر / جزئیات

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از وقوع آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های منطقه شاداب‌کوه شهرستان پل دختر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان از وقوع آتش‌سوزی مجدد در جنگل‌های منطقه شاداب‌کوه شهرستان پل دختر که جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست است خبر داد.

حسین میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر بیان کرد: چند روز پیش نیز در این منطقه وقوع آتش سوزی را شاهد بودیم که با تلاش همکاران اطفاء شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل وزش باد شدید دوباره آتش در این منطقه شعله‌ور شده است.

میرزایی تصریح کرد: حدود 50 نفر از عوامل منابع طبیعی، محیط زیست و گروه‌های مردمی به منطقه اعزام شده‌اند و امیدواریم ظرف ساعات آینده این آتش سوزی اطفاء شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه آتش‌سوزی در خط الراس شاداب کوه رخ داده و این مهم کار را برای اطفاء با مشکل مواجه می‌کند، اضافه کرد: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه کار هلی برن نیروها توسط هلیکوپتر انجام شده است.

میرزایی با بیان اینکه میزان دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست و اینکه این آتش سوزی عمدی بوده یا نه، بیان کرد: متاسفانه بیشتر آتش‌سوزی‌های امسال در استان لرستان توسط عامل انسانی رخ داده است.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون 36 نفر مظنون آتش‌سوزی‌های جنگل‌های لرستان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

میرزایی با بیان اینکه مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی موضوع را به منابع طبیعی استان و یا شهرستان محل اقامت خود گزارش دهند، اضافه کرد: از این تعداد عامل آتش‌سوزی 5 نفر روانه زندان شده‌اند.

47236

کد خبر 1956816
آتش‌سوزی مجدد در شاداب‌کوه پلدختر / جزئیات 2