دوشنبه 14 خرداد 1403

آخرین شانس تایسون آسیا برای سهمیه المپیک

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
آخرین شانس تایسون آسیا برای سهمیه المپیک

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، مسابقات گزینشی المپیک به میزبانی تایلند از روز چهارم خردادماه آغاز می شود تا فهرست نهایی افراد راه یافته به مسابقات المپیک فرانسه مشخص شود.

تیم ملی کشور ما نیز در این رقابت های حساس با هفت بوکسور حضور دارد تا آخرین شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک در این رقابت ها امتحان کند.

بوکسورهای کشورمان در دور قبلی گزینشی هانگژوی چین و لمباردی ایتالیا موفق به کسب سهمیه نشدند.

میثم قشلاقی، بوکسور نام آشنای ایران و آسیا نیز در وزن 80 کیلوگرم تیم ملی را همراهی می کند؛ بوکسوری که با وجود پرتاب مشت های طلایی اش در مصاف با ساتی‌بالدو در بیشکک نقره ای شد و نتوانست نشان نخست این رقابت ها را از آن خود کند.

این بوکسور با اخلاق با وجود برتری نسبت به میزبان به لطف داوران همانند 2 سال پیش به نقره بسنده کرد اما با وجود تمامی این ناداوری ها این روزها برای اثبات دوباره شایستگی هایش روی رینگ مسابقات بانکوک خواهد رفت تا با درخشش در این رقابت ها شاهد حضورش در المپیک باشیم.

تمام توانم را برای کسب سهمیه می گذارم

میثم قشلاقی می گوید: با توجه به اردوهایی برگزار شده و رقابت های جهانی که شرکت کردیم شرایط خوبی برای مبارزه در مسابقات تایلند داریم.

وی می افزاید: اکنون تیم ملی از نظم خوبی برخودار است و امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستیم.

قشلاقی ادامه می دهد: با تمام توان در رقابت های بانکوک حاضر خواهم شد و برای کسب سهمیه از جان مایه خواهم گذاشت.

وی می گوید: امیدوار به سهمیه المپیک هستم، انشاالله که بتوانم این افتخار بزرگ را برای کشور کسب کنم.

میثم قشلاقی را بهتر بشناسیم

میثم قشلاقی متولد 1376 در خراسان شمالی قهرمان و نایب قهرمان مسابقات داخلی و خارجی است.

وی سابقه حضور در تیم ملی نوجوانان و جوانان را دارد و در بیست و پنجمین دوره مسابقات بوکس کشور در سال 1394 صاحب نشان طلا شد.

نام این بوکسور توانمند سال 1400 به زبان ها افتاد؛ زمانی که در مسابقات آسیایی عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت و همان موقع از سوی گزارشگران کشورهای مختلف به او لقب «تایسون ایرانی» داده شد.

قشلاقی در دیدار نهایی این رقابت ها با «روزمتوف دیلشودبک» از ازبکستان که نشان نقره جهان را کارنامه اش داشت روبه رو شد و در حالی‌که با ضربات سنگین خود بارها حریف را گرفتار کرد با رای عجیب داوران و با حساب سه بر دو بازنده شد و به نشان نقره این رقابت ها بسنده کرد.

افزون بر 350 بوکسور، عضو رده های مختلف نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان هیات بوکس خراسان شمالی هستند.

اینک 27 هزار ورزشکار بیمه شده در خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 734 نفر خانم و مابقی آقا هستند.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی دارای 50 هیات ورزشی است و 222 فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

آخرین شانس تایسون آسیا برای سهمیه المپیک 2