یک‌شنبه 8 مهر 1403

آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در بویراحمد / شمار فوتی های کرونا در بویراحمد به 378 نفر رسید

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در بویراحمد / شمار فوتی های کرونا در بویراحمد به 378 نفر رسید

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد گفت: درصد تزریق واکسن کویید در شهرستان بویراحمد نوبت اول 67 درصد و نوبت دوم 33درصد رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا در این شهرستان گفت: یا شیوع بیماری کرونا در دنیا و به تبع کشورمان ایران همه افراد جامعه به نوعی تحت تاثیر این بیماری قرار گرفتند، از جمله تعطیلی صنوف و مراکز تجمعی مثل پارکها و... همه و همه به نوعی متاثر و متضرر از وضعیت موجود شده اند و در این بین بیشترین فشار کاری، روحی و روانی بر کادر بهداشت و درمان کشور وارد شد.

یزدان پناه افزود: پیک های متعدد کرونا علاوه بر مردم عادی گریبانگیر کادر سلامت شد و متاسفانه عزیزان زیادی را در سراسر کشور از دست دادیم.

وی گفت: حوزه بهداشت با رسالت پیشگیری قدم به عرصه مبارزه گذاشت و از بدو ورود بیماری به کشور با غربالگریهای متعدد و انجام تستهای تشخیصی و شناسایی افراد علامت دار و ارجاع به سطوح بالاتر جهت درمان بار سنگینی را از دوش کادر درمان برداشتند. هر چند که عزیزان حوزه درمان نیز با ایثار و از جان گذشتگی تا کنون لحظه ای میدان را خالی نکرده اند اما پیشگیری و غربالگری کادر بهداشت تا حد زیادی از حجم کاری کم کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد بیان داشت: در حال حاضر در حوزه بهداشت همچنان به موازات واکسیناسیون سراسری و شبانه روزی کار بیماریابی و غربالگری با انجام تست pcr و رپید تست را در برنامه کاری دارد تا با پیشگیری هر چه بهتر و با کیفیت تر در مقابل بیماری کرونا تا پوشش 100 درصدی واکسیناسیون با کمترین تلفات بیماری را پشت سر بگذاریم همچنین آموزش در مورد بیماری توسط همکاران روزانه در حال انجام است و لحظه ای متوقف نشده است.

یزدان پناه ادامه داد: در شهرستان بویراحمد در واحد کوید با میانگین روزانه 250 تست در ماه جاری همکاران کار بیماریابی را همچنان با جدیت و کیفیت پیش میبرند همچنین رهگیری موارد مثبت در مراکز نیز همزمان در مراکز شهری و روستایی در حال انجام است و افراد خانوار بیمار مثبت جهت تست به مراکز معرفی می شوند و در اسرع وقت نسبت به انجام نمونه گیری اقدام میشود.

وی افزود: علاوه بر مراکز 16 ساعته واحد کوید با تشکیل تیم سیار نسبت به نمونه گیری از سازمانها و نهادها و شرکتهای خصوصی و دولتی نسبت به بیماریابی در حال انجام وظیفه اند و تلاششان زمان و مکان نمی شناسد.

یزدان پناه بیان کرد: با توجه به مراسمات عزاداری که در ماه جاری و همچنین با توجه به روز اربعین و سفر هموطنان به کربلا واحد کوید پس از فراخوانی اقدام به نمونه گیری از زوار کرد تا بتوان واکنش سریعی جهت پیشگیری از گسترده شدن بیماری انجام داد.

وی گفت: واحد کویید با اطلاع رسانی بموقع و سریع گزارش نتایج تستها از آزمایشگاه مرجع به ارباب رجوع بصورت پیامکی باعث شد تا حد زیادی از رفت و آمدها و حتی هزینه ها بکاهد همچنین ارایه عملکرد بصورت هفتگی و بررسی نقاط ضعف و نقاط قوت توانست در پیشبرد اهداف مفید واقع شود و با تکیه بر توان همکاران واحد کویید بیشتر نقاط ضعف شناسایی و رفع شوند. رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد در خصوص آخرین ضعیت واکیسناسیون در این شهرستان گفت: کل واکسن تحویل داده شده کرونا 274 هزار و 977 دز و تعداد واکسن های تزریقی 236 هزار و 456دز است و درصد تزریق واکسن نوبت اول 67 درصد و نوبت دوم 33درصد است.

یزدانپناه عنوان کرد: بیشترین آمار تزریق واکسن در استان به این شهرستان تعلق دارد.

وی گفت: تا امروز 82هزار و 786مورد نمونه گیری پی سی ار گرفته شد که نمونه پی سی آر تعداد 31هزار و 247بیمار مثبت مشاهده شد، همچنین از مجموع 28هزار و 626نمونه تست رپید در این شهرستان 4هزار و 091نمونه مثبت اعلام شده است.

این مسئول به فراخوان برای تزریق واکسن کرونا از طریق سامانه پیامکی اشاره کرد و گفت: کل موارد فوتی این شهرستان به 378 نفر رسیده است. گفتنی است محل های مشخص شده برای تزریق واکسن در شهر یاسوج از ساعت 8 الی 12 همچنین 15 الی 20 آماده خدمات رسانی به شهروندان هستند. انتهای پیام /