شنبه 31 شهریور 1403

آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین وضعیت کروناویروس را در این استان تشریح کرد.

پرویز یزدان‌پناه روز شنبه 24 آبان ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کروناویروس استان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 121هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستانهای و مراکز درمانی استان داشته ایم. طی دیروز 940 مراجعه کننده داشته ایم.

وی اظهارکرد: در این مدت مجموع افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان 8337 نفر و 7929 نفر ترخیص شده و 13هزار نفر بهبود یافته کرونایی در سطح استان داشته ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: در مجموع 409 نفر مشکوک و قطعی کرونایی در سطح استان که از این تعداد 160 نفر کرونای قطعی بوده و 25 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون 16هزار نفر در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به این بیماری مبتلا شدند.

وی ادامه داد: طبق آخرین آمار تا دیروز جمعه 23 آبان ماه 2730 نفر بیمار کرونایی استان در خانه قرنطینه هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: از آغاز شیوع کروناویروس تاکنون 252 فوت ناشی از کرونا در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است که از این تعداد 215 دارای بیماری زمینه ای و 37 فاقد بیماری زمینه ای بوده اند.

یزدان‌پناه تاکید کرد: طی دیروز از 544نمونه گرفته شده 57 درصد مثبت بوده اند که به ترتیب شهرستان بویراحمد با 38، کهگیلویه با 24 درصد، گچساران با 16 دنا با 7 درصد، باشت با 6 درصد و لنده با 5 درصد بیشترین مبتلایان کرونایی را داشتند.

وی اظهارکرد: مجموع نمونه های گرفته شده در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 49 هزار مورد بوده که شاخص نمونه گیری در کشور 6.4 و در این استان 6.8 درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه دو شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت قرمز و بحرانی کرونایی و ممنوع السفر برای مقامات هستند، بیان کرد: احتمال بدتر شدن وضعیت کرونایی این دو شهرستان بعلت افزایش مبتلایان و بستری‌ها وجود دارد.

انتهای پیام