چهارشنبه 18 مهر 1403

آخرین وضعیت کشتی‌گیران ایران برای حضور در آلبانی و قول میزبان

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت کشتی‌گیران ایران برای حضور در آلبانی و قول میزبان

در حالی که تنها 8 روز به شروع مسابقات زیر 23 سال و جهانی اوزان غیرالمپیکی مانده است هنوز ویزای اعضای تیم از سوی کشور آلبانی صادر نشده اما آن‌ها قول همکاری به فدراسیون کشتی را دادند.

در حالی که تنها 8 روز به شروع مسابقات زیر 23 سال و جهانی اوزان غیرالمپیکی مانده است هنوز ویزای اعضای تیم از سوی کشور آلبانی صادر نشده اما آن‌ها قول همکاری به فدراسیون کشتی را دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های کشتی زیر 23 سال جهان از 30 مهر تا 6 آبان و رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی هم 7 تا 10 آبان برگزار می‌شود و مهم‌ترین مسئله این روزهای کشتی ایران بحث صدور ویزا از سوی کشور میزبان است. آلبانی پیش از این نسبت به ورزشکاران ایرانی مغرضانه رفتار کرد و حتی در مسابقات زیر 23 سال جهان سال گذشته به کشتی‌گیرانی ایرانی ویزا نداد؛ همین موضوع باعث نگرانی برای صدور ویزا و حضور کشتی‌گیران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی و امیدهای زیر 23 سال شد.

البته فدراسیون کشتی هم با توجه به سابقه بد کشور آلبانی از ماه‌های پیش رایزنی‌هایی را برای تسهیل صدور روادید کشتی‌گیران ایرانی آغاز کرده و حتی علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه مسابقات کسب سهمیه المپیک در ترکیه جلسه‌ای با نناد لالوویچ و بعد هم دیدار مشترکی با رئیس فدراسیون کشتی آلبانی داشته است. همچنین در یک نشست، تماس تلفنی هم با مسئولان سیاسی این کشور برقرار شده تا برای صدور ویزای ایرانی‌ها مذاکرات کامل شود.

در حال حاضر فدراسیون کشتی موضوع صدور ویزا را از طریق اتحادیه جهانی کشتی، کمیته بین‌المللی المپیک و وزارت امور خارجه در حال پیگیری است؛ اما عدم صدور ویزا برای برخی اعضای تیم ملی کشتی فرنگی پیشکسوتان که به میزبانی کرواسی در حال برگزاری است؛ نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر از یک منبع آگاه در فدراسیون کشتی، کشور آلبانی قول همکاری به فدراسیون کشتی را داده و طبق پیگیری‌ها و مذاکرات صورت گرفته قرار است آن‌ها برای کشتی‌گیران ایرانی ویزا صادر کنند، اما هنوز در فاصله 8 روز مانده به این مسابقات ویزایی به دست مسئولان فدراسیون کشتی نرسیده است.

در حال حاضر تیم‌های امید و بزرگسالان کشتی فرنگی ایران از امروز به مدت سه روز در رویان میهمان هیأت کشتی مازندران خواهند بود تا علاوه بر استراحت، بخشی از اردوی پایانی خود را در رویان پشت سر بگذارند. تیم‌های امید و بزرگسالان کشتی آزاد هم از روز 20 مهرماه در آخرین اردوی پیش از اعزام حضور پیدا می‌کنند.

کشتی‌گیران حاضر در مسابقات زیر 23 سال، 27 مهرماه راهی آلبانی می‌شوند و کشتی‌گیران حاضر در مسابقات جهانی چند روز بعد از این تاریخ راهی کشور آلبانی می‌شوند. پویا دادمرز در 55 کیلوگرم، ایمان محمدی در 63 کیلوگرم، محمدرضا گرایی در 72 کیلوگرم و محمدعلی گرایی در 82 کیلوگرم در کشتی فرنگی و رضا مؤمنی در 61 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در 70 کیلوگرم، محمد نخودی در 79 کیلوگرم و کامران قاسم‌پور در 92 کیلوگرم در کشتی آزاد نمایندگان ایران در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی را تشکیل می‌دهند.

همچنین در ترکیب تیم ملی فرنگی امید ایران در این رقابت‌ها علی احمدی‌وفا در 55 کیلوگرم، محمدمهدی غلامپور در 60 کیلوگرم، عرفان جرکنی در 63 کیلوگرم، احمدرضا محسن‌نژاد در 67 کیلوگرم، دانیال سهرابی در 72 کیلوگرم، علی اسکو در 77 کیلوگرم، محمد ناقوسی در 82 کیلوگرم، یاسین یزدی در 87 کیلوگرم، شایان حبیب‌زارع در 97 کیلو و فردین هدایتی در 130 کیلوگرم حضور دارند.

تیم آزاد را نیز علی مؤمنی در 57 کیلوگرم، ابراهیم خواری در 61 کیلوگرم، عباس ابراهیم‌زاده در 65 کیلوگرم، سینا خلیلی در 70 کیلوگرم، علی رضایی در 74 کیلوگرم، مهدی یوسفی در 79 کیلوگرم، ابوالفضل رحمانی در 86 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در 92 کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان در 97 کیلوگرم و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم همراهی می‌کنند.