سه‌شنبه 17 مهر 1403

آسفالت معابر؛ یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان اهوازی / اجرای ترمیم نوار حفاری در 86 خیابان اهواز

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آسفالت معابر؛ یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان اهوازی / اجرای ترمیم نوار حفاری در 86 خیابان اهواز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: ظرف مدت یک هفته تا 10 روز به شکل فوری و اصولی و حفظ کیفیت و با استفاده از ظرفیت کامل پیمانکاران شرکت آبفا خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت 20 کیلومتر از طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در شهر اهواز در 86 خیابان اقدام می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب، شاید آسفالت معابر در شهرهای دیگر یک مطالبه پیش پا افتاده از سوی شهروندان یک شهر به نظر آید، اما در اهواز به یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان تبدیل شده است، چاله‌های معابر و دست اندازهایی که بر اثر تخریب آسفالت ایجاد شده یک طرف، حفاری هایی که با اجرای طرح های فاضلاب و دیگر ارگان‌ها بدون ترمیم رها شده از سوی دیگر تردد را هر روز سخت‌تر کرده و سبب نارضایتی شهروندان شده است.

با توجه به درآمدهای بالا و بهره‌مندی از نعمت نفت و گاز، این شهرستان می تواند یکی از زیباترین خیابان سازی های کشور را داشته باشد اما متأسفانه که درسایه بی توجهی ها در این زمینه اوضاع مناسبی ندارد.

سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس اسلامی در این خصوص می‌گوید: بیش از 130 نقطه از شبکه فاضلاب شهر اهواز حفاری شده اما تاکنون اقدامی برای اصلاح و تکمیل این نقاط به منظور حل مشکل تردد مردم انجام نشده است.

وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام آبفا در اهواز باید هرچه سریعتر و پیش از شروع بارش‌ها تکمیل و آسفالت شوند زیرا برای مردم ایجاد زحمت و مشکل خواهند کرد.

وضعیت معابر شهری یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها محسوب می‌شود اما طی سال‌های اخیر مشکلات متعددی دست به دست هم داده‌اند تا آسفالت خیابان‌ها و معابر اهواز به یک معضل ناتمام و همیشگی تبدیل شده و روزبه روز به وخامت این مسئله افزوده شود. اکثر خیابان و معابر این شهر دچار فرو رفتگی یا شکستگی آسفالت با چاله های کوچک و بزرگ با تکه های آسفالت کنده شده از سطح زمین هستند که گاه به راحتی منشا سوانح رانندگی هم می شوند.

حال پس از گذشت دوسال، محمدرضا کرمی نژادمدیر عامل شرکت آبفا خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مهمترین اولویت آبفای خوزستان در حال حاضر با توجه به شروع فصل بارندگی، ترمیم حفاری‌ها و پاکسازی نوارهای حفاری در سطح شهر اهواز است.

وی افزود: همزمان با پیشبرد عملیات لوله گذاری و اتصال قطعات باید سریعا نوارهای حفاری ترمیم و متعاقبا آسفالت شود تا در روند تردد شهروندان خللی ایجاد نشود.

کرمی‌نژاد گفت: مقرر شد ظرف مدت یک هفته تا 10 روز به شکل فوری و اصولی و حفظ کیفیت و با استفاده از ظرفیت کامل پیمانکاران شرکت آبفا خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت 20 کیلومتر از طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در شهر اهواز در 86 خیابان اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان بیان کرد: در نشست مشترکی که با حضور دادستان و بازرس کل استان خوزستان برگزار شد مقرر گردید عملیات ترمیم و مرمت 20 کیلومتر از نوارهای حفاری شهر اهواز به 14 پیمانکار منتخب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واگذار شود.

وی خیابان‌های زکی زاده واقع در کوی انقلاب، خط کندرو جمهوری و خیابان‌های 13، 14 و 15 پاداد، خیابان‌های سردار هاشمی و آریاشهر را جزئی از عملیات ترمیم و مرمت نوارهای حفاری شهر اهواز عنوان کرد.

انتهای پیام /