شنبه 6 مرداد 1403

استان خوزستان

استان خوزستان

وب‌گاه عصر ایران

آیین سنتی چوب‌بازی در ایام عزاداری ماه محرم در برخی از محله‌های شهر دزفول در استان خوزستان در دهه نخست ماه محرم اجرا می‌شود. این مراسم نمادی از صحنه جنگ است که به‌صورت نمایشی همراه با طبل، دهل، صدای شیپور و سرنا در جلو تکایا و در محله‌های عزاداری انجام می‌شود. در این مراسم عده‌ای از مردان به دو گروه تقسیم می‌شوند و با چوب، سپر و شمشیر و زره با یکدیگر به مبارزه نمایشی می‌پردازند./ ایسنا

خبرگزاری مهر

پنج ملی‌پوش وزنه‌برداری بانوان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر

طبق آمار اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی با وجود میانگین دمای هوا در تمام 31 استان کشور طی 7 روز اخیر بین یک تا سه درجه گرم‌تر از نرمال بوده اما رکورد دمایی جدیدی ثبت نشده است.

وب‌گاه فرارو

مطابق اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی دمای هوا در 31 استان کشور طی 7 روز اخیر بین یک تا سه درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

خبرگزاری تسنیم

مطابق اطلاعات مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی دمای هوا در 31 استان کشور طی 7 روز اخیر بین یک تا سه درجه گرم‌تر از نرمال بوده است.

وب‌گاه تابناک

در اکثر شهرهای عرب نشین استان خوزستان مانند شادگان، اهواز، آبادان، خرمشهر و ماهشهر، در شب هشتم ماه محرم در مجلس‌های زنانه و مردانه مراسم" عرس القاسم" یا در اصطلاح برخی از شهرها "عروس القاسم" برگزار می‌شود. در این مراسم مردان و زنان با در دست داشتن سینی‌های که روی آن‌ها را پارچه‌ای سبز پوشانده‌اند مراسمی همانند جشن عروسی برای حضرت قاسم برگزار می‌کنند. / پایگاه مبلغ

وب‌گاه مشرق نیوز

بنابر گزارش سازمان هواشناسی کشور امروز شنبه (23 تیر) 3 شهر خوزستان دمای 51 درجه را تجربه کرده‌اند.

خبرگزاری اکو نیوز

خبرگزاری تسنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم، نه تنها خزانه را خالی تحویل داد بلکه خزانه بسیار بدهکار بود، گفت: پرداخت بدهی 530 هزار میلیاردی این دولت تا سال 1405 طول خواهد کشید.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد: آتش سوزی در جنگل‌های زاگرسی خائیز استان کهگیلویه و بویر احمد به طور کامل مهار شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدیر گروه مهندسی محیط و کار مرکز بهداشت خوزستان پشه مهاجم آئدس را عامل بیماری‌های تب دانگ، چیکونگونیا و زیکا دانست و موثرترین راه مقابله با آن را مدیریت سلامت محیط عنوان کرد و گفت: مردم باید راه‌های مقابله با پشه و از نحوه خود مراقبتی آگاه باشند تا مانع از ایجاد شرایط مناسب برای رشد و تکثیر این پشه مهاجم شوند.

خبرگزاری مهر

اهواز - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از مهار کامل آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز در شهرستان بهبهان باتلاش 300 نفر خبر داد.

وب‌گاه مشرق نیوز

اینکه گفته می‌شود عدد تولید 124 هزار مگاوات ساعت برق در طول یک شبانه‌روز، اتفاقی غیرعلمی و بر پایه تصمیمات سیاسی در واپسین روزهای دوره مسئولیت دولت سیزدهم بوده است، چنین ادعایی صحت ندارد.