شنبه 14 مهر 1403

آسمان زنجان بارانی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آسمان زنجان بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از بعد از ظهر سه‌شنبه /13 آبان ماه / به سبب نفوذ امواجی به منطقه، در برخی مناطق این استان به ویژه در غرب استان (شهرستان ماهنشان) شاهد بارش باران خواهیم بود.

حسین سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این بارش ها به تناوب از سه شنبه تا پایان هفته در برخی مناطق به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت و دمای بیشینه هوا نیز با کاهش نسبی همراه شده و روز پنجشنبه با کاهش دمای کمینه مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از فردا / دوشنبه / میزان پوشش ابر در استان افزایش پیدا خواهد کرد، اظهار داشت: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی، امروز / یکشنبه / آسمان زنجان قسمتی ابری بوده و به تدریج با وزش باد همراه خواهد شد که سرعت وزش باد نیز در برخی مناطق به آستانه نسبتا شدید خواهد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته میزان کمینه و بیشینه در زنجان 5 و 25، آببر مرکز شهرستان طارم 17 و 30، ابهر 4 و 23، قیدار 9 و 22، خرمدره 6 و 24، گرماب 2 و 25، ماهنشان 7 و 26، دانشگاه زنجان 7 و 26 و فرودگاه زنجان 5 و 24 درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسید.

سلطانی افزود: طی مدت یاد شده حداکثر سرعت وزش باد در زنجان 22، آببر 7، ابهر، خرمدره دانشگاه زنجان و گرماب 14، قیدار 18، فرودگاه زنجان 29 و ماهنشان 25 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*