چهارشنبه 4 مهر 1403

آشنایی با انواع سبک طراحی ویلا (مدرن، کلاسیک و روستیک)

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
آشنایی با انواع سبک طراحی ویلا (مدرن، کلاسیک و روستیک)

امروزه با توجه به پیشرفت نقشه‌کشی، طراحی معماری و مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا، انواع سبک طراحی ویلا به وجود آمده است که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد و متفاوتی دارند. اگر شما نیز قصد طراحی و ساخت ویلا در شهرهای مختلف از جمله مناطق اطراف کرج را دارید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا با انواع سبک طراحی ویلا آشنا شوید، سپس انتخاب نمایید که ویلای خود را در کدام منطقه بسازید. علاوه بر این، باید با نکاتی که هنگام انتخاب سبک طراحی مورد نظر خود انتخاب می‌کنید نیز آشنا شده و طراحی و اجرای ویلای خود را به دست افراد متخصص و کاربلد بسپارید. پس با ما در این مطلب همراه شوید تا اطلاعات لازم را در زمینه انتخاب سبک طراحی ویلا و اجرای آن بدست آورید.

آشنایی با انواع سبک طراحی ویلا

طراحی ویلا می‌تواند در انواع سبک‌های معماری متفاوت انجام شود و انتخاب سبک معماری مورد نظر، علاوه بر سلیقه شخصی، به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد. پیش از هر اقدامی بهتر است با انواع سبک طراحی ویلا آشنا شوید تا بتوانید به درستی معماری و طراحی مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

طراحی ویلا به سبک کلاسیک

طراحی کلاسیک ویلاها از سبک معماری دوران باستان کشورهای روم و یونان الهام گرفته شده است که شکوه و جلال معماری آن دوران را به نمایش می‌گذارد. از ویژگی‌های متداول این سبک می‌توان به موارد زیر اشاره کردن:

  • وجود تقارن، تعادل و تکرار در تمامی عناصر به‌کار رفته در این طراحی

  • استفاده از ستون‌ها، پنجره‌ها و طاق‌های بلند

  • به کار بردن سرستون‌ها، مجسمه‌ها و تندیس‌های مختلف

  • به کار بردن رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و نخودی در طراحی کلاسیک

  • استفاده از مصالح سنتی مانند سنگ، آجر و چوب

  • رعایت تناسبات هندسی کلاسیک در طرح بنا

این سبک از طراحی ویلا در تمامی کشورها از جمله ایران از دیرباز رایج بوده و محبوبیت زیادی دارد. ویلاهایی که به سبک کلاسیک طراحی می‌شوند تجملات، شکوه، و جلوه طراحی دوران روم و یونان باستان را به نمایش می‌گذارند.

برای مشاهده نمونه کارهای طراحی ویلا کلیک کنید.

https://yaadoffice.com/page/villa-design

طراحی ویلا به سبک نئوکلاسیک

این سبک از طراحی از معماری کلاسیک الهام گرفته شده است اما برتری‌هایی نسبت به این سبک دارد. همانطور که از نام آن پیداست، سبک نئوکلاسیک بیانگر یک طراحی جدید است که از ویژگی‌های سبک کلاسیک استفاده نموده و در قابل المان‌ها و متریال به کار رفته در آن از سبک کلاسیک جدیدتر و به‌روزتر است. بدین صورت این سبک طراحی حس نشاط‌آور و خوبی به فضا و افراد حاضر در آن مکان القا می‌کند.

طراحی ویلا به سبک روستیک

واژه روستیک به معنای روستا است که طراحی ویلا به سبک روستیک از معماری خانه‌های روستایی الهام می‌گیرد. به دلیل نزدیکی این طراحی به طبیعت، حس و حال خوبی به افراد صاحب این ویلا القا می‌کند. هدف اصلی این طراحی ویلا، برقراری ارتباط مجدد میان انسان‌ها و طبیعت است. از ویژگی‌های این سبک معماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد حس گرما و صمیمیت در فضای ویلا

  • استفاده از مصالح و متریال طبیعی مانند چوب، آجر و سنگ

  • ایجاد فرم‌های دست‌ساز و سقف‌های شیب‌دار

  • دوری از سازه‌های مصنوعی و استفاده از دست‌سازه‌های بومی و سنتی

  • به کار بردن رنگ‌های طبیعی مانند رنگ قهوه‌ای چوب، کرم، سبز، آبی

طراحی ویلا به سبک مدرن

طراحی ویلا مدرن یکی از پرطرفدارترین طراحی‌ها در زمینه ساخت ویلا به شمار می‌رود که در آن از اشکال ساده و غیر منظم و رنگ‌های سفید یا روشن استفاده می‌شود. این سبک از طراحی ویلا نماد سادگی و غیر تجملاتی بودن است که به عنوان ویلاهای لوکس نیز شناخته می‌شوند. از جمله ویژگی‌های طراحی ویلا مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به کار بردن رنگ‌های روشن و خنثی مانند سفید

  • دوری از هرگونه تجملات و شلوغی فضا

  • استفاده از پنجره‌های بزرگ و شیشه‌ای برای استفاده از نور طبیعی

  • استفاده از متریال و مصالح مدرن و به‌روز

  • به کار بردن طراحی‌های گویا و خوانا به جای طرح‌های پیچیده (از نظر بصری)

  • بهره بردن از ترکیب حجمی یکنواخت، پیوسته و ساده

طراحی ویلا خود را به چه کسی بسپاریم؟

طراحی ویلا یک امر حساس و دقیق است که باید تمامی مراحل آن به درستی و با جزئیات دقیق اجرا شود تا بتوان بهترین نتیجه را از آن دریافت نمود. به همین دلیل شما باید یک شرکت طراحی و ساخت ویلا معتبر و مطمئن انتخاب نمایید تا تمامی مراحل ساخت ویلای شما را مطابق قوانین و مقررات آن اجرا نماید. شرکت معماری دفتر یاد یکی از تخصصی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های ساختمانی در زمینه طراحی و اجرا انواع سبک‌های معماری ویلا به شمار می‌شود که با داشتن طراحان و مهندسان حرفه‌ای و باتجربه، ویلای مد نظر شما را کاملا مطابق سلیقه و نیاز شما طراحی و اجرا می‌نماید. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره به صورت حضوری به دفتر این مجموعه مراجعه نموده و یا با شماره‌های موجود در سایت دفتر یاد تماس بگیرید.

شماره تماس جهت مشاوره طراحی ویلا: 09122821554

هنگام انتخاب سبک های طراحی ویلا باید به چه نکاتی توجه نمود؟

  • شرایط جغرافیایی منطقهشرایط جغرافیایی منطقه مورد نظر شما می‌تواند بر مصالح و متریالی که برای ساخت ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نهایت سبک طراحی ویلا مورد نظر شما تاثیرگذار باشند.

  • بودجه مورد نظرمهم‌ترین فاکتور در انتخاب سبک طراحی ویلا، بودجه مد نظر شما برای طراحی و اجرا ویلای خود است. شما باید ابتدا بودجه مورد نظر خود را تعیین نموده و سپس تمامی هزینه‌های طراحی و اجرای ویلا را متناسب با بودجه خود برنامه‌ریزی کنید.

  • ایجاد هماهنگی میان طراحی داخلی و خارجی ویلاهنگام طراحی ویلا باید میان طراحی فضای داخلی و فضای خارجی آن هارمونی و هماهنگی خاصی وجود داشته باشد تا ویلای شما چندین برابر زیبا شود.

  • توجه به موقعیت زمین و شرایط اقلیمی آنموقعیت زمین، میزان رطوبت، حاصلخیزی خاک، زاویه تابش خورشید و جهت وزش باد مواردی هستند که هنگام انتخاب سبک طراحی ویلا باید به آن توجه نمایید.

  • ایجاد امنیت در کنار زیبایی طرحایجاد احساس امنیت در ویلایی که قرار است آن را طراحی و اجرا نمایید، موجب می‌شود شما به عنوان ساکنین این ویلا با آرامش خاطر بتوانید از ویلای خود بهره‌مند شوید. برای ایجاد امنیت در ویلاها می‌توانید از نرده، حصار، قفل، نور، زنگ خطر و افراد مختلف به عنوان نگهبان بهره‌مند شوید تا در زمان‌هایی که شما در ویلا حضور ندارید، امنیت آن به خطر نیفتد.

منبع: خانه معماری https://www.khaneh-memar.com/profile/6072-2/

آشنایی با انواع سبک طراحی ویلا (مدرن، کلاسیک و روستیک) 2