شنبه 7 مهر 1403

آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس

تیونینگ خودرو یکی از جذاب‌ترین بخش‌های صنعت خودرو به حساب می‌آید و طرفداران بسیاری نیز دارد. در بین بزرگان تیونینگ خودرو، مانند برابوس و نوویتک، نام تیونر بزرگ منصوری بسیار می‌درخشد.

امیرمسعود عابدین_ شرکت منصوری در سال 1989 توسط یک ایرانی‌تبار، بنام کوروش منصوری تأسیس شد. این شرکت که در سال‌های نخست در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تأمین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ فعالیت می‌کرد، در اواسط دهه 1990 با هدف توسعه فعالیت‌هایش، به شهر مونیخ آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولزرویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود.

شرکت منصوری در سال 2001، نخستین کارخانه تولیدی خود را راه‌اندازی کرد که در پی آن به‌طور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود نمود. این شرکت هم‌اکنون دارای 2 کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس می‌باشد و دفاتر بین‌المللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور مستقر می‌باشند.

طی سال‌ها، این شرکت برای ساخت خودروهای سفارشی‌سازی شده که زیبایی آن‌ها کمی سلیقه‌ای هستند، شهرت پیدا کرده است. رنگ‌های روشن و پر زرق و برق، مقادیر فراوان عناصر آیرودینامیکی و فیبر کربن در محصولات این شرکت فراوان دیده می‌شوند.

این تیونر مشهور و معتبر به‌تازگی از اولین سفارشی‌سازی خود بر روی فراری پوروسانگوئه رونمایی کرده که به عقیده بسیاری، یکی از زشت‌ترین محصولات تولید شده توسط منصوری به حساب آمده و صدای طرفداران فراری را درآورده است. به بهانه رونمایی از پوروسانگوئه منصوری، قصد داریم به ده مورد از زشت‌ترین محصولات منصوری بپردازیم؛

10. فورد جی تی Le Mansory

سوپراسپرت جذاب فورد GT هم از زیر تیغ منصوری گذشت؛ کیت بدنه‌ای که منصوری برای فورد GT در نظر گرفت، با فیبر کربنی فراوان و آیرودینامیک بهتر عرضه شد. منصوری خودروی کاملاً متفاوتی را تولید کرده که شباهت‌هایی با مدل اصلی دارد، اما برای افرادی که با فورد GT آشنا هستند سریعاً قابل تشخیص نیست. این خودرو با قیمت 2.1 میلیون دلاری تولید شد.

9. فراری SF90 استراداله

نسخه تغییریافته فراری SF90 استراداله با نام F9XX، با چرخ‌های بازطراحی‌شده و رنگ‌بندی تمام مشکی با خطوط زرد عرضه می‌شود. در کنار چهره بیرونی تهاجمی و ورودی‌های هوای اضافی، فضای داخلی با تودوزی مشکی و زرد و ادوات فیبرکربنی در سراسر آن دیده می‌شود. مهندسان منصوری ICE را تقویت کرده و بدون تغییر پیشرانه برقی، خروجی خودرو به 1100 اسب بخار افزایش یافته است. شاسی به گونه‌ای تنظیم شده بود که با خیال راحت این مقدار قدرت را مدیریت کند.

8. مرسدس‌بنز AMG G63 گرونوس 6x6

این مرسدس‌بنز G63 خاص به یک پیکاپ دو کابین مجهز به درهای خودکشی عقب تبدیل شده است. فضای داخلی فیروزه‌ای رنگ روشن در تضاد با رنگ سفید جلوه‌ای خاصی را ایجاد می‌کند. در همه جا ادوات فیبر کربن وجود دارد که به صورت جداگانه مطابق با خواسته‌های مشتری شخصی‌سازی شده‌اند. موتور V8 به یک توربوشارژر جدید برای افزایش توان خروجی مجهز شده و چندین قطعه از جمله اگزوز و پمپ‌های سوخت نیز ارتقا یافته‌اند.

7. پورشه کاین Chopster

پورشه کاین با نسبت‌های عجیب و غریب، به خصوص وقتی صحبت از قسمت جلویی آن می‌شود، ظاهری بسیار حجیم‌تر از خودروی اصلی دارد. جدا از اینکه بدنه آن تقریباً به طور کامل با فیبر کربن جایگزین شده، Chopster همچنین از فیبر کربن در تمام فضای داخلی خود استفاده زیادی می‌کند.

6. وناتوس اوروس

اگر لامبورگینی اوروس به اندازه کافی برای شما جذاب نیست، منصوری می‌تواند به شما کمک کند. وناتوس شاسی‌بلند قدرتمند لامبورگینی را جسورتر و تهاجمی‌تر می‌کند و تضادی بین رنگ‌های روشن و فیبر کربن ایجاد می‌کند. با تعداد زیادی باله و بال عقب بزرگ، جنبه آیرودینامیکی اوروس نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. در حالی که وناتوس اصلی در سال 2020 ساخته شد، نسخه وناتوس S که از برخی عناصر آیرودینامیک و زیبایی شناختی جدید بهره‌مند شد، سه سال بعد وارد بازار شد.

5. فراری F12 استالونه

کیت سفارشی‌سازی تولید شده توسط منصوری برای فراری F12 به دلیل ماهیت محتاطانه طراحی اصلی خودروی استاندارد، بحث‌های زیادی را به خود جلب کرد. در حالی که F12 استاندارد سبک همیشگی خودروهای اسپرت ایتالیایی را در بر می‌گیرد، نسخه اصلاح شده منصوری با لقب "استالونه" هدفی کاملاً متضاد را دنبال می‌کند: پر سر و صدا و تهاجمی، با تغییرات گسترده در قسمت جلویی که به خودرو ظاهری کاملاً متفاوت می‌دهد. استالونه F12 همچنین دارای رکاب‌های جانبی جدید، دیفیوزر جدید عقب، پنل‌های بدنه فیبر کربنی و رینگ‌های آلیاژی بزرگ است.

4. مرسدس‌بنز اس‌ال‌اس Cormeum

مرسدس SLS AMG مدل نمادین دیگری است که قربانی برخی از عناصر طراحی غیرعادی‌تر منصوری شده است. آنچه منصوری از آن به عنوان پروژه Cormeum یاد می‌کند، شامل یک سری تغییرات زیبایی‌شناختی است که SLS را به هیولایی پر سر و صدا و پوشیده از فیبر کربن تبدیل می‌کند. تغییرات کاملاً جدید سپر جلو باعث می‌شود تا خودرو عریض‌تر به نظر برسد.

3. بوگاتی شیرون Centuria

بوگاتی شیرون به طور گسترده به عنوان یکی از زیباترین و گران‌ترین خودروهای موجود در بازار شناخته می‌شود، اما منصوری تصمیم گرفت پا را از همه چیز فراتر بگذارد و فیبر کربن بسیاری را در آن به کار ببرد. این پکیج "Centuria" نام دارد و شامل یک سری ارتقاء بدنه است که عمدتاً از نظر ماهیت آیرودینامیکی و همچنین زیبایی شناختی، با نتایج تا حدودی متفاوت است. برخی از تغییراتی که در شیرون Centuria به‌کار رفته شامل اسپویلر عقب، رکاب‌های جانبی، دیفیوزر و رینگ‌های آلیاژی جدید است. یکی از غیرعادی‌ترین تغییرات در قسمت عقب خودرو اتفاق افتاده که شامل یک اگزوز دایره‌ای جدید تقسیم شده به چهار بخش است.

2. بنتایگا Feroza

چندین نسخه منصوری از بنتلی بنتایگا وجود دارد، اما این نسخه به لطف رنگ فیروزه‌ای درخشان، متمایزتر از بقیه به نظر می‌رسد. تنها قسمتی از خودرو که به رنگ آبی رنگ آمیزی نشده، کاپوت آن است که از فیبر کربن منصوری استفاده می‌کند. اینتم فیروزه‌ای و فیبر کربنی نیز در تمام فضای داخلی نیز تکرار شده است.

1. فراری 488 Mock-FXXK

این محصول منصوری، فراری را به دلیل نزدیک بودن به نسخه انحصاری FXXK مبتنی بر لافراری عصبانی کرد. به دلیل اینکه این کیت سفارشی سازی برای 488 با قیمت 200 هزار دلاری طراحی شده بود و شباهت بسیاری به نسخه خاص FXXK 2.6 میلیون دلاری داشت، فراری علیه منصوری شکایت کرد. تلاش‌های فراری در نهایت موفقیت آمیز بود و شرکت تیونینگ آلمانی مجبور شد ساخت و فروش این کیت بدنه خاص را متوقف کند.

منبع: carbuzz

227322

کد خبر 1963761
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 2
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 3
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 4
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 5
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 6
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 7
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 8
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 9
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 10
آشنایی با زشت‌ترین ساخته‌های تیونر ایرانی / عکس 11