شنبه 16 تیر 1403

آغاز ثبت نام کنکور دکتری سال 1402 از فردا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آغاز ثبت نام کنکور دکتری سال 1402 از فردا

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، پذیرش دانشجو در آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1402 بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب 18 اسفند 1394 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» صورت می گیرد.

ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1402 در روزهای 22 تا 29 آبان ماه 1401 توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود، پذیرش دانشجو در این آزمون در دو روش «دکتری آموزشی - پژوهشی» و «دکتری پژوهش محور» صورت می گیرد.

سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی - پژوهشی بر اساس معیارهای آزمون متمرکز (50 درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد) انجام می گیرد.

براساس این گزارش، سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای آزمون متمرکز (30 درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد) و تهیه طرحواره (20 درصد) صورت می گیرد.

اجرای مرحله اول یا آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و... توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال 1402 به ترتیب آزمون زبان با ضریب (1)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (1) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (4) است.

سنجش و پذیرش برای تمامی دوره ها شامل روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و.... بر اساس قانون فوق و آیین نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام خواهد گرفت.

شرایط و ضوابط در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال 1402 همزمان با آغاز ثبت نام از 22 آبان اطلاع رسانی خواهد شد.

با توجه به امکان اصلاح عناوین رشته‌ها و یا سایر اطلاعات در جداول مجموعه های امتحانی تا زمان شروع ثبت‌نام، ملاک نهایی، اطلاعات درج شده در دفترچه راهنمای ثبت نام خواهد بود.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) سال 1402 در روز پنجشنبه 11 اسفند 1401 برگزار خواهد شد.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

کنکور

سازمان سنجش آموزش کشور

آزمون دکتری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
آغاز ثبت نام کنکور دکتری سال 1402 از فردا 2
آغاز ثبت نام کنکور دکتری سال 1402 از فردا 3