چهارشنبه 18 مهر 1403

آغاز ساخت 190 هزار واحد مسکونی در روستاها

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آغاز ساخت 190 هزار واحد مسکونی در روستاها

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن ساخت 190 هزار واحد مسکونی روستایی و 103 هزار واحد مسکن شهری را آغاز کرده است.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن وظیفه دارد به عنوان نهاد انقلابی در کنار وزارت راه وشهرسازی در اقدام طرح نهضت ملی مسکن تلاش کند بنابراین در ساخت مسکن شهری در 103 هزار واحد مسکونی هدف گذاری کرده که در مراحل مختلف اجرایی قرار دارد و تعدادی از آنها در هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گفته رئیس بنیاد مسکن طبق برنامه ریزی صورت گرفته ظرف چند ماه آینده تعداد قابل توجهی واحد مسکونی در سراسر کشور آماده افتتاح می شود.

او می گوید: در ساخت مسکن روستایی به دلیل عدم پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دست انداز هایی ایجاد شده بود که رفع شده و خوشبختانه در جلسه هیئت وزیران و با پیگیری انجام شده موانع تسهیلات دهی رفع و پرداخت تسهیلات مسکن روستایی نهایی شده است.

نیکزاد گفت: در مصوبه نهایی شهرهای زیر 25 هزار نفر که روستا بودند محروم شده بودند که هم اکنون این مشکل برطرف شد و در ضمانت نامه ها هم مشکل وجود داشت که سفته زنجیره سه نفره مصوب شد و از 25 آبان 1400 دریافت کنندگان تسهیلات 100 میلیون تومانی می توانند متمم تسهیلات را دریافت کنند.

نیکزاد گفت: ساخت 190 هزار مسکن روستایی در حال انجام است و جهت گیری برای ساخت 600 واحد مسکن روستایی در حال برنامه ریزی است و 400 هزار واحد عملیات اجرایی آنها شروع شده است.

رئیس بنیاد مسکن گفت: در کشور 22 نقطه دچار سیل و زلزله شده بودند که بازسازی و تعمیر آنها در حال اجرا است و در حوزه مسکن محرومین هم با همکاری بنیاد مستضعفان ساخت 40 هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی