پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آلمان هم به اقتصاد مقاومتی روی آورد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
آلمان هم به اقتصاد مقاومتی روی آورد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، کلاوس مولر، رئیس رگولاتور فدرال گاز و شبکه های برق آلمان گفت که آلمانی ها باید حداقل 20 درصد مصرف انرژی را کاهش دهند تا از کمبود گاز در زمستان آینده جلوگیری کنند.

رئیس آژانس شبکه فدرال گفت: «مصرف کنندگان باید حداقل 20% مصرف خود را پایین بیاورند در حال حاضر خطر کمبود گاز در ماه دسامبر وجود دارد.»

مولر گفت: آلمان همچنین باید صادرات گاز خود به کشورهای همسایه را 20 درصد کاهش دهد و برای جلوگیری از کمبود گاز 10 تا 15 گیگاوات ساعت گاز وارد کند. مولر گفت: «اگر ما مقدار زیادی صرفه جویی نکنیم و گاز اضافی دریافت نکنیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.»

اظهارات وی در حالی بیان می شود که گازپروم روسیه جریان گاز به آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم به 20 درصد کاهش داده است و دلیل آن مسائل فنی و توربین است که در هفته های اخیر این شرکت پس از تعمیرات به دلیل تحریم های مرتبط با اوکراین، قادر به دریافت آن از کانادا نبوده است.

مولر پیشتر اظهار داشت که روسیه می‌تواند از مشکل توربین به عنوان فرصتی برای قطع کامل گاز به آلمان استفاده کند، که این امر باعث می‌شود این کشور تا حد امکان در گاز صرفه‌جویی کند که مبادا در آینده به مشکل کمبود گاز برخورد کند.

*ذخیره سازی 95 درصدی در آلمان

آلمان ماه گذشته اهداف ذخیره سازی گاز خود را برای پاییز آینده به 75 درصد تا 1 سپتامبر، 85 درصد تا 1 اکتبر و 95 درصد تا اول نوامبر افزایش داد.

برلین همچنین اقداماتی را برای صرفه جویی در انرژی ارائه کرد که در صورت کمبود گاز، خانواده ها را در اولویت قرار می دهد. با این حال، مولر گفت این بدان معنا نیست که خانوارها آزادند که از گرمایش بیش از حد استفاده کنند.

این مقام تنها راه غلبه بر مشکلات فعلی کمبود گاز در آلمان را ذخیره سازی و کاهش مصارف خانگی و صنعتی عنوان کرد که این کشور مجبور باشد در ماه‌های آینده به استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای برای تولید انرژی ادامه دهد. انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید کلاوس مولر رگولاتور فدرال گاز گاز صرفه جویی گاز در آلمان این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است