جمعه 28 اردیبهشت 1403

آماده شدن ترکیه برای حمله به شمال سوریه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آماده شدن ترکیه برای حمله به شمال سوریه

منابع محلی از ورود یک کاروان حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی ارتش ترکیه به حومه شمالی رقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروهای ترکیه یک کاروان حامل خودروهای نظامی و زرهی و تجهیزات را به منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع محلی گفتند که کاروانی متشکل از خودروهای نظامی و زرهی و کامیون‌های حامل مهمات و تجهیزات وابسته به نیروهای نظامی ترکیه به سمت منطقه عین عیسی در حومه شمالی رقه حرکت کرده است. برخی از رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها در شمال سوریه هم از آماده شدن ترکیه برای حمله جدید به شمال سوریه خبر می‌دهند. جمعه گذشته، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفته بود که «مقامات کشورش در حال انجام مقدمات لازم و آماده سازی برای انجام یک عملیات نظامی در شمال سوریه هستند». او چندی روز پیش هم اعلام کرده بود که «منطقه در امتداد 30 کیلومتری مرزهای جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد». دولت و مردم سوریه خواستار خروج نیروهای ترکیه از خاک کشورشان هستند. منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام /