یک‌شنبه 8 مهر 1403

آمادگی اتوبوسرانی و مترو برای مراسم چهلمین روز شهادت رئیسی

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
آمادگی اتوبوسرانی و مترو برای مراسم چهلمین روز شهادت رئیسی

شرکت واحد اتوبوسرانی و مترو تهران تمهیدات خود را برای شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم شهید رئیسی و شهدای خدمت اعلام کردند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده با اشاره به مراسمی که روز پنجشنبه هفتم تیر ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود، اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی حضور گسترده مردم از سراسر کشور برای حضور در مراسم چهلم ایشان همکارانم در شرکت واحد نیز تدابیر گسترده‌ای برای خدمات‌رسانی بهتر اندیشیده‌اند.

علیزاده ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته، ضمن تقویت خطوط عبوری و منتهی به محل برگزاری مراسم نسبت به ارائه خدمات حمل و نقلی از میادین و مبادی توجه شده است و در مسیر چهار راه تهرانپارس، پایانه خاوران، شهرک شهید بروجردی، شهرک شهید محلاتی، بازار دوم نازی آباد، فلکه دوم صادقیه، تهرانسر، میدان شهرری تمهیدات لازم پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خاطرنشان کرد: در پایان این مراسم، شرکت‌کنندگان به مبادی و میادین اولیه، بازگردانده خواهند شد.

آمادگی متروی تهران برای خدمات‌رسانی به شرکت‌کنندگان در مراسم اربعین شهدای خدمت

رضا محمدنژاد؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین شهادت دکتر رئیسی و همراهانش گفت: شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه هم‌زمان با برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین شهدای خدمت در عصر روز پنجشنبه 7 تیرماه، با به‌کارگیری حداکثر توان ناوگان، آماده خدمات‌رسانی به شهروندان و شرکت‌کنندگان در این مراسم است.

وی با بیان اینکه این مراسم در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به قرارگیری دو ایستگاه مصلی امام خمینی (ره) در خط 1 و شهید بهشتی در خط 1 و 3 در مجاورت محل برگزاری این مراسم، پیش‌بینی می‌شود که بسیاری از شرکت‌کنندگان از مترو برای جابه‌جایی استفاده کنند. به همین منظور، شرکت بهره‌برداری متروی تهران حداکثر توان ناوگان خود را برای خدمت‌رسانی به شهروندان به‌کار خواهد گرفت و در زمان برگزاری مراسم، برای تسهیل در تردد شهروندان، در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهند شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه خاطرنشان کرد: تمام خطوط هفت‌گانه متروی تهران، به خصوص ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) آماده پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم چهلم شهدای خدمت هستند.

منطقه 7 آماده برگزاری مراسم اربعین رئیس جمهور شهید

نصرالله آبادیان شهردار منطقه 7 تهران درباره اقدامات شهرداری برای آماده‌سازی مصلای تهران جهت برگزاری مراسم اربعین رئیس جمهور شهید توضیحاتی ارائه کرد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان خدمت گفت: با توجه به برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس جمهور و همراهانش در مصلی امام خمینی (ره) واقع در منطقه 7 نشست هماهنگی این مراسم با حضور شهردار و معاونین منطقه برگزار شد.

شهردار منطقه 7 افزود: خادمان مردم در شهرداری در تلاش هستند تا مصلی امام خمینی (ره) را برای برگزاری مراسم چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش، آماده کنند.

آبادیان گفت: شهرداری منطقه 7 با بسیج تمامی امکانات خود درجهت نظافت محل برگزاری، نصب پرچم‌های سیاه، بنرهای تسلیت و سیاه‌پوش کردن مصلی امام خمینی (ره) را به کار گرفته است و در تلاشیم با اجرای اقدامات ویژه پذیرایی شایسته ای از سوگواران این مراسم داشته باشد.

شهردار منطقه 7 از مهمترین اقدامات انجام شده جهت برگزاری این مراسم را، رفت و روب و نظافت 65 هکتار محوطه مصلی و نیز شستشوی و پاکسازی جداول به اندازه 4000 متر مربع و تمامی معابر مصلی با استفاده از تانکرهای آب و همچنین فضا سازی و سیاه پوش کردن محوطه عمومی مصلی عنوان کرد.