چهارشنبه 18 مهر 1403

آمادگی اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار در 15 هزار هکتار از زمین‌های موقوفه زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمادگی اوقاف برای جذب سرمایه‌گذار در 15 هزار هکتار از زمین‌های موقوفه زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان استان زنجان گفت: یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در سال جهش تولید، ارتقای بهره‌وری موقوفات برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال افراد است و در این راستا جذب سرمایه گذار برای حدود 15 هزار هکتار از زمین‌های موقوفه در این استان در دستور قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: در استان زنجان 32 هزار هکتار از اراضی وقفی در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در همه شهرستان‌ها قرار دارد که البته از این میزان، بخشی از مساحت این اراضی به دلیل قرارگیری در کوه و دره، قابلیت بهره‌برداری ندارد اما از مقدار قابل توجهی که حدود 15 هزار هکتار است، می‌توان بهره‌برداری کرد. وی ادامه داد: در حال حاضر یک طرح اقتصادی در شهرستان طارم آماده شده و کارهای مطالعاتی و مقدماتی آن انجام گرفته است که 420 هکتار از اراضی روستای "ته‌دره" واقع در این شهرستان را در بر خواهد گرفت.

حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: در این طرح قرار است با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای، درختکاری زیتون با مشارکت مردم روستای "ته‌دره"، بخش خصوصی و سازمان اوقاف اجرا شود. مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: چند طرح دیگر از جمله پرورش ماهی، دامپروری و سایر طرح‌های کشاورزی در این اراضی در حال مطالعه و پیگیری است. وی با بیان اینکه سازمان اوقاف از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های ماندگار استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: نوع مشارکت بخش خصوصی براساس قوانین و مقررات جاری کشور خواهد بود که البته به نسبت میزان مشارکت و سرمایه به صورت توافقی از حضور بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا در زمان حاضر حدود 2 هزار و 800 موقوفه در استان زنجان ثبت شده است که این موقوفات حدود 31 هزار رقبه را شامل می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*