جمعه 13 مهر 1403

آمادگی دستگاه‌های اجرایی لرستان برای مقابله با سیل احتمالی / مردم به هشدارها توجه کنند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آمادگی دستگاه‌های اجرایی لرستان برای مقابله با سیل احتمالی / مردم به هشدارها توجه کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: با توجه به پیش‌بینی ورود سامانه بارشی قوی به جو لرستان همه دستگاههای اجرایی استان به حالت آماده باش در آمدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامرضا آقامیرزایی در گفت وگو با خبرنگار سفیر افلاک گفت: به دنبال اخطاریه‌های هواشناسی در مورد ورود سامانه بارشی قوی به جو استان کلیه دستگاههای اجرایی استان در آمادگی کامل قرار گرفتند.

وی افزود: طبق پیش بینی هوا شناسی و هشدار سیل و باران پرحجم برای جلوگیری از خسارت بیشتر از سیل استان‌های دیگر کمک خواهیم گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: در پی هشدار سازمان هواشناسی همه آماده هستند وتمهیدات لازم در زمینه خسارت سیل اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: به دنبال بارش‌های دو روز آینده در استان که پیش بینی می‌شود بین 130 تا 170میلیمتر بارندگی را داشته باشیم و این میزان قابل توجهی است همه به حال آماده باش در آمدند.

آقامیرزایی گفت: برای روستاهای بدرآباد علیا و سفلی میانگلال و دیگر روستاهایی که در مسیر پادگان لشگر 84 قرار گرفتند برای جلوگیری از خسارات سیل در این روستاها تمهیدات لازم در نظرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتباری برای خسارت ناشی از سیل در نظر گرفته شده است تصریح کرد: اعتبار سه میلیارد تومانی برای خسارات ناشی از سیل استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اظهارداشت: با توجه به هشدار هواشناسی و جاری شدن سیل به مردم توصیه می‌شود از ترددهای غیر ضرورری خوداری و به هشدارها توجه کنند.

به گزارش سفیر افلاک براساس گزارش هواشناسی سامانه بارشی قوی از غروب روز دوشنبه وارد جو لرستان خواهد شد و فعالیت آن تا روز چهارشنبه ادامه دارد. این بارش ها بین 130 تا 170 میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام /