چهارشنبه 4 مهر 1403

آمارهایی از گزارشگران شهرآورد تهران / فردوسی‌پور همچنان در صدر است

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
آمارهایی از گزارشگران شهرآورد تهران / فردوسی‌پور همچنان در صدر است

گزارشگر صد و چهارمین مسابقه فوتبال استقلال و پرسپولیس، با شروع این مسابقه به یک رکورد دست خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، صد و چهارمین شهرآورد تهران میان دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس، در حالی ساعت 19 امشب آغاز خواهد شد که بار دیگر محمدرضا احمدی، مجری و گزارشگر 41 ساله تهرانی را در جایگاه گزارشگر خواهد دید.

او با شروع این مسابقه، رکورددار گزارش شهرآورد تهران میان گزارشگران فعال تلویزیون لقب خواهد گرفت. میان گزارشگران فعال فوتبال در سیما، جواد خیابانی با 11 مسابقه کامل و یک گزارش مشترک در رتبه دوم قرار دارد و پیمان یوسفی با گزارش 6 مسابقه، سوم است. محمد سیانکی نیز تنها در یک مسابقه، به عنوان گزارشگر دوم حاضر بوده است. سایر گزارشگران فعال فوتبال این روزهای تلویزیون، سابقه گزارش این مسابقه را ندارند.

در میان مجموعه گزارشگران شهرآورد از ابتدا تاکنون نیز عادل فردوسی‌پور با گزارش 17 مسابقه در رتبه نخست قرار دارد و محمدرضا احمدی امروز با گزارش مسابقه دوازدهم، با عبور از مزدک میرزایی و جواد خیابانی، به رتبه دوم خواهد رسید. میرزایی 11 مسابقه را گزارش کرده است.

طی 20 سال اخیر و پس از آخرین گزارش زنده‌یاد بهرام شفیع در شهرآورد سال 82، تنها 6 نفر گزارش این مسابقه را بر عهده داشته‌اند که شامل جواد خیابانی، عادل فردوسی‌پور، مزدک میرزایی، محمدرضا احمدی، پیمان یوسفی و محمد سیانکی است. از این میان سهم سیانکی یک مسابقه بوده و اغلب مسابقات بین پنج نفر دیگر تقسیم شده است.

نکته جالب اینکه در شهرآورد صد و سوم در آخرین روزهای سال 1402، تلویزیون برای نخستین بار از صدای دو گزارشگر به صورت همزمان بهره برد که مخاطبان با استفاده از فناوری جدید تغییر خط صدا در گیرنده‌های دیجیتال، می‌توانستند میان پیمان یوسفی و محمد سیانکی یک گزارشگر را انتخاب کنند. در حالی که به نظر می‌رسید این اتفاق در مسابقات بعدی نیز رخ دهد، برای اولین شهرآورد پس از آن، تنها یک گزارشگر معرفی شده است.

گروه گزارشگران جوان‌تر فوتبال مانند بهنام مهدی‌زاده، شایان مرادی‌نسب، پیام بسیجی و... هم که نسل تازه‌ای را شکل داده‌اند و طی 4-5 سال اخیر به تدریج به شبکه‌های سه و ورزش اضافه شده‌اند، تاکنون هیچ‌کدام موفق به گزارش شهرآورد نشده‌اند. عباس قانع چهره پرسروصدای گزارشگری نیز که برای مدتی مورد وثوق مدیران ورزش تلویزیون بود و مسابقات مهمی را گزارش کرد، هیچ‌گاه به عنوان گزارشگر این مسابقه انتخاب نشد.