سه‌شنبه 24 مهر 1403

آمارگیری نیروی کار 60 درصد خانوارهای گیلانی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آمارگیری نیروی کار 60 درصد خانوارهای گیلانی

رشت - ایرنا - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان از آمارگیری از 60 درصد خانوارهای نمونه استان در طرح آری تلفنی وی ر خبر داد.

وحید طیفوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ح آری وی ر از حی آری آر اان ا آوری ات ای وی ر ر، ان و ارز ی ای از جمله در بخش های ادی، ا، را ا.

وی اظهار داشت: از ا ی ه وی ر از ح آری از وی ال و ری ارها در لی 76 تا 79 رت، در لی 82 تا 80 رت و در ل 1383 در دو ر و اا می‌شد، د آ اما از ل 1384 ح آری وی ر ااف و و آن.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده اجرای طرح نیروی کار در فصل بهار 1399 از ابتدای بیستم اردیبهشت ماه به مدت دو هفته از خانوارهای مشمول در فهرست نمونه‌گیری تصادفی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها با جمع آوری آمار و اطلاعات آغاز شد.

وی تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت اصول بهداشتی طبق یک برنامه ملی قرار شد، اجرای طرح نیروی کار به صورت تماس تلفنی انجام شود. طیفوری با بیان اینکه برای جمع آوری اطلاعات به صورت تلفنی 12 نفر در دو شیفت صبح و عصر با رعایت کامل پروتکل بهداشتی با سازمان همکاری می کنند، گفت: تا 28 اردیبهشت ماه 60 درصد از خانوارها آمارگیری شده اند و اطلاعات بخشی دیگر از خانوارها به دلیل عدم دسترسی به شماره تماس خانوارهای نمونه، با مراجعه حضوری دریافت خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: تعداد چهار نفر مسئولیت بازبینی اطلاعات دریافتی را بر عهده دارند که با استفاده از سامانه های الکترونیکی بصورت غیرحضوری و دورکاری به بازبینی اطلاعات دریافتی می‌پردازند. طیفوری تصریح کرد: در این طرح سوالاتی نظیر مشخصات اعضای خانوار، نام و نام خانوادگی، جنس، سن، مهاجرت، وضع سواد، وضع زناشویی، وضع فعالیت افراد مانند شغل، نوع فعالیت محل کار، ساعت کار، وضعیت بیمه، ویژگی شغلی، در جستجوی کاربودن از خانوارها پرسیده می‌شود.

گیلان دارای جمعیتی افزون بر دو میلیون و 500 هزار نفر است

*س_برچسب‌ها_س*