شنبه 31 شهریور 1403

آمار باورنکردنی تیم ژاوی / سیاهچاله بارسا: قدر مهاجمان را بدانید!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آمار باورنکردنی تیم ژاوی / سیاهچاله بارسا: قدر مهاجمان را بدانید!

آمار دفاعی بسیار ضعیف بارسلونا نشان می‌دهد اگر قدرت تهاجمی تیم ژاوی نبود بحران در بارسا می‌توانست به مراتب بزرگتر از این باشد.

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در این فصل آمار دفاعی‌ای دارد که باورکردنی نیست. تیمی که فصل گذشته در طول یک فصل کامل تنها 20 گل دریافت کرده در این فصل تا اینجا 33 گل خورده است.

به نظر می‌رسد علت اصلی بحران اخیر در بارسلونا چیزی جز ضعف دفاعی نیست. اگر بارسا از نظر گلهای دریافت‌شده با تیمهای لالیگا، لیگ برتر انگلیس، بوندس‌لیگا و سری آ مقایسه شود یکی از بدترین آمارها متعلق به تیم ژاوی است.

یک نکته آماری جالب دیگر این است که بارسلونا در خانه بیشتر گل می‌خورد تا در زمین حریف. در لالیگا یازده تیم آمار دفاعی بهتری نسبت به تیم ژاوی دارند. برای اینکه بیشتر متوجه عمق فاجعه دفاعی بارسلونا بشوید باید به این نکته اشاره کرد که ختافه و کادیز آمار گل خورده‌ای برابر بارسا دارند و کادیز در حال حاضر در منطقه سقوط قرار دارد. تنها سلتاویگو، اوساسونا، سویا، ویارئال، گرانادا و آلمریا تا این هفته تعداد گلهای بیشتری نسبت به بارسا دریافت کرده‌اند و همه آنها در رتبه‌های پایین‌تر از دهم جدول هستند.

این نشان می‌دهد اگر قدرت تهاجمی بارسا نبود با این آمار دفاعی چه بسا تیم ژاوی در حال حاضر در قعر جدول دست و پا می‌زد.

بارسا به زودی در لیگ قهرمانان مقابل ناپولی می‌ایستد و امید زیادی به پیروزی دارد. اما ناپولی در سری آ از نظر دفاعی شرایطی بهتر از بارسا داشته و این باید ژاوی و تیمش را نگران کند. ناپولی در سری آ 27 گل دریافت کرده و اختلاف شش گله این تیم با آمار بارسلونا نشان می‌دهد این تیم دست‌کم از نظر دفاعی شرایطی بهتر از بارسا دارد.

آمار باورنکردنی تیم ژاوی / سیاهچاله بارسا: قدر مهاجمان را بدانید! 2