جمعه 13 مهر 1403

آمار شگفت انگیز درباره غول خودروسازی دنیا!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
آمار شگفت انگیز درباره غول خودروسازی دنیا!

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط شرکت خودروسازی تویوتا، این برند ژاپنی در بازار ایالات متحده به طور روزانه 800 دستگاه کمری و 648 دستگاه کرولا به فروش می‌رساند. همچنین، در حال حاضر روزانه 1283 دستگاه رآو4 را در بازارهای جهانی عرضه می‌کند.

شرکت خودروسازی تویوتا به تازگی نتایج عملکرد خود در سه ماهه سوم سال 2024 در ایالات متحده را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، کمری به عنوان پرفروش‌ترین سدان در این بازار شناخته می‌شود. این سدان محبوب و خانوادگی همچنان در حال افزایش فروش در آمریکا است و در ماه سپتامبر با رشد 4.4 درصدی، به رکورد عرضه ماهانه 22 هزار و 934 دستگاه دست یافت. در سال جاری میلادی، بیش از 227 هزار و 576 دستگاه کمری در قاره آمریکا به فروش رفته است.

مراکز تحلیل و بررسی در آمریکا اعلام کردند که تویوتا روزانه به طور میانگین 833.6 دستگاه کمری در این کشور می فروشد

مراکز تحلیل و بررسی در آمریکا اعلام کردند که تویوتا روزانه به طور میانگین 833.6 دستگاه کمری در این کشور می فروشد. کارشناسان معتقد هستند که اگر فقط روزهای کاری را حساب کنیم، رقم فروش بسیار بیشتر نیز خواهد بود. لازم به ذکر است که در برخی از ایالت های آمریکا نمایندگی های تویوتا می توانند روزهای یکشنبه نیز فعالیت داشته باشند، بنابراین آمار فروش بسیار بیشتر از رقم اعلامی خواهد بود.

فروش کرولا در ماه میلادی گذشته (سپتامبر) با افزایش فروش 6.9 درصدی به رقم عرضه 177 هزار و 92 دستگاه رسید. بنابراین تویوتا روزانه 648.6 دستگاه کرولا می فروشد

از پر فروش ترین محصول تویوتا چه خبر؟

تویوتا کرولا نیز مانند کمری محصولی پر فروش در دنیا است، در حال حاضر کرولا را به عنوان پادشاه فروش خودرو در دنیا می شناسند. این خودرو در ماه میلادی گذشته (سپتامبر) با افزایش فروش 6.9 درصدی به رقم عرضه 177 هزار و 92 دستگاه رسید. بنابراین تویوتا روزانه 648.6 دستگاه کرولا می فروشد، برخلاف کمری که سدان فول سایز شناخته می شود؛ کرولا اخیرا دستخوش تغییراتی قرار گرفته که آن را به یک هاچ بک اسپرت در تیپ جی آر تبدیل کرده است.

تویوتا روزانه 1283 دستگاه رآو4 در دنیا به فروش می رساند که طی 9 ماه اخیر سال میلادی جاری موفق به فروش 350 هزار و 331 دستگاه از این خودرو شده است

تب و تاب شاسی بلندها در دنیا

پیشتر اشاره شد که تویوتا در فروش خودروهای سدان و هاچ بک موفقیت های داشته است، بزرگترین خودروساز دنیا (لقب شرکت خودروسازی تویوتا از نظر تیراژ تولید و فروش) برای محصول رآو4 که یک اس یو وی سایز متوسط دو دیفرانسیل شناخته می شود، سهم بازار قابل توجهی دارد. رآو4 در 9 ماه اخیر سال میلادی جاری موفق به فروش 350 هزار و 331 دستگاه شده است. کارشناسان معتقد هستند که تویوتا رآو4 نسبت به سال گذشته با رشد فروش 15.7 درصدی مواجه شده است. بنابراین می توان گفت تویوتا روزانه 1283 دستگاه رآو4 در دنیا فروخته است.

این آمار فقط بخشی از موفقیت های شرکت خودروسازی تویوتا طی 9 ماه اخیر سال میلادی جاری است، این شرکت سال گذشته از برند تویوتا 9 میلیون و 483 هزار و 137 دستگاه و از برند لکسوس 824 هزار و 258 دستگاه خودرو به بازارهای جهانی عرضه کرده است. رشد فروش 132 درصدی تویوتا در سال 2023 سبب شد تا بزرگترین خودروساز ژاپن برای چهارمین سال به عنوان بزرگترین خودروساز دنیا شناخته شود.