شنبه 15 اردیبهشت 1403

آموزشی

آموزشی

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان می گویند در زیر سطح رودخانه‌ها خطری نهفته که به خوبی شناخته نشده است اما می تواند انسان ها و جوامع نزدیک آنها را نابود کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: سازمان سنجش با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که داوطلبان کنکوری بیش از 150 کد رشته نمی توانند انتخاب کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سال گذشته عده‌ای از دانشمندان این فرضیه را مطرح کردند که 3 هزار سال پیش مغز انسان کوچک شده است. اکنون، عده‌ای دیگر از دانشمندان با بررسی مجموعه داده‌های پژوهش قبلی فرضیه آن‌ها را رد کرده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پیامی با گرامیداشت روز خبرنگار، از زحمات اصحاب رسانه به‌ویژه خبرنگارانی که برای اطلاع‌رسانی به داوطلبان آزمون‌ها تلاش می‌کنند قدردانی کرد.

خبرگزاری دانشجو

دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اسامی پذیرفته‌شدگان در مقطع دکتری را از طریق سهمیه استعدادهای درخشان برای سال 1402-1401 اعلام کرد. اسامی دانشجویان پذیرفته شده به تفکیک هر دانشکده در وب‌سایت این دانشگاه قابل مشاهده است. ثبت نام همزمان با اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان دوره دکتری از سوی سازمان سنجش و به صورت غیر حضوری در شهریورماه انجام می‌شود. پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای اطلاع از نحوه...

خبرگزاری مهر

فرصت انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال 1401 آغاز شد. داوطلبان مجاز از امروز 17 مرداد تا شنبه 22 مرداد می توانند 150 کدرشته محل را در این دوره انتخاب کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دانشمندان یک راه حل تازه برای یک چالش پیدا کرده‌اند که زمانی که دی‌اکسید کربن به زیر زمین تزریق می‌شود، اطمینان حاصل شود همان جا باقی خواهد ماند.

خبرگزاری مهر

رئیس جهاددانشگاهی در پیامی به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران در میدان‌های غبارآلود به دنبال روشنگری‌اند و در امواج تردیدها، مخاطبانشان را به ساحلِ یقین می‌رسانند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای خطاب به سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه برای هرگونه فرمانبرداری در جهت دفاع از مظلومان فلسطین اعلام آمادگی کرد. متن این نامه به شرح زیر است: سردارِ سرتیپِ پاسدار حاج اسماعیل قاآنی فرماندهی محترم نیروی آزاد بخش قدس شریف هماهنگونه که مستحضرید همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، سبط مظلوم رسول الله (ص) حسین شهید...

خبرگزاری مهر

دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای اسامی پذیرفته‌شدگان در مقطع دکتری را از طریق سهمیه استعدادهای درخشان برای سال 1402-1401 اعلام کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری هوشمندانه عمل کنند و به هیچ عنوان فریب افراد سودجو را نخورند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - صنعت چرم از سودآورترین صنایع مطرح دنیا محسوب می‌شود اما کشور ما با وجود اینکه در صنعت دباغی از قدمت تاریخی برخوردار بوده و دارای بهترین چرم گاو و گوسفند به دلیل قرارگیری در منطقه گرم‌وخشک است، از بزرگترین کشورهای خام‌فروش چرم سبُک به شمارمی‌رود درحالی که می‌توان این صنعت را جایگزین درآمد نفتی کرد.

خبرگزاری مهر

دانشگاه های برتر در آمریکا، چین، انگلیس، آلمان و ژاپن با استفاده از ترفندهای مختلف مانند استادان خبره، گرنت، آموزشهای نوین و... توانسته اند برای جذب دانشجو در علوم پایه برنامه ریزی کنند.