شنبه 14 مهر 1403

آموزش‌های غیررسمی موجب توانمندتر شدن دانشجویان می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آموزش‌های غیررسمی موجب توانمندتر شدن دانشجویان می‌شود

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه در حوزه آموزش نباید فقط به برنامه‌های رسمی اکتفا شود گفت: توجه به برنامه‌های غیررسمی مبتنی بر درک واقعی نیازهای آموزشی، توانمندتر شدن دانشجویان و کیفی‌تر شدن ارتقای آموزشی را به دنبال دارد.

ابراهیم صالحی عمران روز دوشنبه در اختتامیه جشنواره رویش که به صورت وبینار (رویداد زنده از طریق درگاه وب) برگزار شد افزود: باید برنامه‌هایی ایجاد شود که دانشجویان نکات آموزشی را به طور مستقل فرابگیرند.

وی ادامه داد: اکنون وارد نسل چهارم دانشگاه‌ها شده‌ایم که تاکید و رویکرد اصلی آن ایجاد تعامل و ارتباط بین دانشگاه و جامعه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اضافه کرد: در این نسل، دانشگاه می‌تواند برنامه های آموزشی را متناسب با تعاملات اجتماعی تنظیم کند تا شاهد پیامدها و نتایج بهتری باشیم.

صالحی عمران گفت: نظام‌های آموزشی به این نتیجه رسیده‌اند که بسیاری از آموزش‌های رسمی نمی‌تواند انگیزه خلاقانه ایجاد کند و باید به آموزش‌های غیررسمی توجه کرد.

مدیرکل پشتیبانی فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اظهار داشت: باید به سمت صنایع فرهنگی خلاق برویم تا از این طریق بخشی از مشکلات و معضلات فرهنگی کشور حل شود.

محمدهادی عسکری اظهار امیدواری کرد که با جدی گرفته شدن بیش از پیش حوزه فرهنگی، دانشجویان بتوانند به نحو مطلوب‌تری برای خود و دانشگاه ارزش تولید کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی رویش تجلی و عصاره فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی است، اظهار داشت: باید کانون‌ای فرهنگی که به اخلاق آراسته هستند برای رفع مشکلات فرهنگی ارائه طریق کنند.

همچنین رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای البرز و دبیر اجرایی دومین جشنواره رویش گفت: 641 اثر برای سامانه جشنواره ارسال شد که 535 اثر به دانشجویان دختر و 106 اثر به دانشجویان پسر تعلق داشت.

اصغر ترکیان افزود: بیشترین آثار ارسالی از استان‌های البرز، لرستان، مازندران و تهران به ترتیب با 153، 87، 81 و 35 اثر بود.

رضا مهدوی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز با بیان اینکه برای موفقیت در این حوزه باید روی چهار عنصر کانون‌ها، انجمن‌ها، تشکل‌ها و نشریات دانشجویی سرمایه‌گذاری شود، تصریح کرد: سیاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه ایجاد مشارکت حداکثری دانشجویان در همه امور است.

در این آیین برگزیدگان دومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی شدند که در این بین، بیشترین تعداد برگزیدگان به ترتیب از استان‌های مازندران، تهران، فارس و البرز بودند.

ثبت‌نام شرکت در دومین جشنواره رویش دانشگاه فنی و حرفه ای از 21 دی 1398 آغاز شد.

جشنواره «رویش» یکی از رویدادهای مهم فرهنگی دانشگاهی است که در آن توانمندی‌ها، دستاوردها و استعدادهای نخبه کانون‌های فرهنگی مورد شناسایی، معرفی و تجلیل قرار می‌گیرند.

*س_برچسب‌ها_س*