یک‌شنبه 1 مهر 1403

آموزش وفاق و همکاری جمعی را از مدرسه آغاز کنیم

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آموزش وفاق و همکاری جمعی را از مدرسه آغاز کنیم

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور کشورمان در آیین بازگشایی مدارس در روز اول مهر در مدرسه دکتر حسن عسگری شیرازی در منطقه 18 تهران اظهار کرد: ما باید کاری کنیم که به راحتی بتوانید تحصیل کنید و برای ایران عزیزمان فرد موثری باشید. اگر خوب درس بخوانید و ما هم خوب کار کنیم تا بستر برای آموزش شما آماده شود و فردای کشور به بهترین شکل با حضور شما عملی می‌شود.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم ساختار کشور را به شکلی فراهم کنیم که شرایط برای تحصیل شما فراهم باشد. باید امکانات در همه کشور برای همه مردم شکل گیرد و باید روش آموزش را به گونه‌ای طراحی کنیم که بتوانیم با هم کار کنیم. اگر مشکلی پیش آمد راه‌حل را پیدا کنید و به فکر مردم باشید و انسان‌هایی خلاق توانمند باشید و جامعه فردا را درست کنید. پزشکیان افزود: ما در این زمینه تلاش می‌کنیم و مصمم هستیم کاری کنیم که موفق شوید. معلمین عزیز و مدیران و سیاست‌گذارن باید به فکر عدالت و امکانات کافی برای همه مرد عزیز ما باشند. معلمین عزیز باید تلاش کنند علم و نگاه خود را به شکلی ارتقا دهیم که پیشرفت کنیم. با دعوا و اختلاف مشکل کشور حل نمی‌شود و باید با هم دوست باشیم. رئیس‌جمهور گفت: ان‌شالله همه برای بهتر شدن شرایط کشورمان و برای مردم با هم دوست باشیم. ما باید به فکر همه مردم عزیز کشورمان باشیم. تلاش کنیم تا می‌توانیم نگذاریم کسی در این کشور به مشکل بخورد. شما با راهی که انتخاب می‌کنید می‌توانید یک مشکل را برای مردم عزیزمان حل کنید.

وی ادامه داد: دعا کنید که بتوانیم نماینده خوبی برای مردم عزیز کشورمان در سازمان ملل باشم.

پزشکیان تاکید کرد: در کشور بر سر چیزهای بی‌خودی دعوا می‌کنیم و همدیگر را از کار بیرون می‌کنیم و نتیجه هم کاهش قدرت ما است و آن وقت دیگر نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم. وحدت می‌تواند کشور ما را قوی‌تر از آن که در آن هستیم کند. دشمنی‌ها کشور را خراب می‌کند و ما باید برای همدیگر دلمان بتپد و اگر یاد گرفتید که چگونه با هم کار کردید فردا در کشور در هر کاری که قرار گرفتید می‌توانید با همه کسانی که با شما کار می‌کنند همکاری کنید و مشکلات کشور را حل کنید.

رئیس‌جمهور در پایان با طرح پرسش مهر مبنی براینکه «راه وفاق مدرسه و تاثیر آن در فردای کشورمان» زنگ سال تحصیلی جدید را به صدا درآورد.