سه‌شنبه 2 تیر 1405

آموزش و پرورش از برگزیدگان «جشنواره معلمان هنرمند» حمایت می‌کند

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
آموزش و پرورش از برگزیدگان «جشنواره معلمان هنرمند» حمایت می‌کند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی رمضانی، در مورد جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند، گفت: این نخستین جشنواره‌ای بود که صرفا معلمان و فرهنگیان در آن می‌توانستند شرکت داشته باشند، از همین رو یک جشنواره منحصر به فرد بود. وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی نوین و پیشرفته، توجه جدی به نیاز‌های متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز و ظهور توانمندی‌ها و استعداد‌های معلمان است. رمضانی، خاطرنشان کرد: «اوقات فراغت حین آموزش معلمان» فرصت مغتنمی برای «برنامه‌ریزی استعداد سنجی» و تلاش برای «بروز خلاقیت‌ها و کار‌های فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان»، سوق دادن معلمان برای حضور در مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و عرضه توانمندی‌های خود فرآیندی آموزشی تربیتی است که می‌تواند باعث ایجاد نشاط و شادابی بیشتر برای تأثیرگذاری آموزش باشد. مدیرکل فرهنگی هنری و فضا‌های پرورشی ادامه داد: به همین منظور با بهره مندی از ظرفیت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد بالا دستی معاونت پرورشی و فرهنگی جشنواره فرهنگی و هنری معلمان هنرمند را برگزار کرد که این جشنواره با رویکرد نوین و مبتنی بر آموزش مهارت و بر اساس آسیب شناسی‌های مکرر از روند جاری و با نگاهی متعالی و به منظور توانمندی‌های بی‌نظیر جامعه فرهنگی و هنری معلمان و همچنین جلب توجه نگاه نهاد‌ها و سازمان‌های همسو در حوزه‌های فرهنگی و هنریبود. وی به برخی از اهداف این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: جریان سازی و بستر سازی برای تولید و توسعه محتوای منطق و فرهنگ اسلامی انقلابی ملی و بومی، تقویت مبانی فکری هنری فرهنگی معلمان، ایجاد زمینه تحرک پویایی شادابی و نشاط بیشتر معلمان از جمله این اهداف بود. رمضانی خاطرنشان کرد:، اما پس از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره بر آن شدیم تا برای تکریم بیشتر و استفاده بهینه از ظرفیت این سرمایه‌های ارزشمند از معلمان برگزیده در این جشنواره بهره بیشتری برده شود. وی ادامه داد: از همین روی به استان فارس ابلاغ شده است تا موارد زیر را پیگیری و اجرا کند: - پیگیری صدور ابلاغ تدریس در کانون‌های فرهنگی تربیتی - پیگیری تسهیل در ساماندهی آموزشی و نقل و انتقالات - پیگیری صدور ابلاغ به عنوان اعضای کارگروه تخصصی فرهنگی هنری - پیگیری صدور ابلاغ داوری جشنواره‌های مختلف دانش آموزی - استفاده از ظرفیت این هنرمندان در همه برنامه‌های فرهنگی هنری - مساعدت در زمینه انتشار آثار آنان - هماهنگی با روابط عمومی‌ها و خبرگزاری‌های استانی و رسانه‌های محلی برای مصاحبه تخصصی با معلمان هنرمند. نخستین جشنواره معلمان هنرمند که از دی ماه 1399 در شیراز آغاز شد در خرداد 1400 به کار خود پایان داد.