شنبه 31 شهریور 1403

آنچلوتی نگران کیلیان نبود، من هم نیستم / دشان: امباپه با لبخند به ما ملحق می‌شود!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
آنچلوتی نگران کیلیان نبود، من هم نیستم / دشان: امباپه با لبخند به ما ملحق می‌شود!

دیدیه دشان در نشست خبری تیم ملی فرانسه از پیوستن کیلیان امباپه به تیم ملی گفت و از درخشش او در بازی دیشب ابراز رضایت کرد.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه از جمعه این هفته بازی‌های خود در لیگ ملتهای یوفا را با دیداری بزرگ مقابل ایتالیا آغاز می‌کند.

دیدیه دشان امروز در محل اردوی خروس‌ها در یک نشست خبری شرکت کرد تا به سوالات درباره فرانسه پاسخ بدهد. تیم او علاوه بر دیدار مقابل ایتالیا در فیفا دی سپتامبر یک بازی دیگر هم مقابل بلژیک انجام خواهد داد.

وقتی امباپه دیشب اولین گل خود در لالیگا را زد خیالت راحت شد؟ برای کیلیان خوشحالم. هر چند این اولین گلش نبود و امباپه در سوپرجام اروپا که اولین بازی‌اش بود گل زده بود. کیلیان همیشه برای خودش بالاترین استانداردها را قائل است. کارلو آنچلوتی از اینکه او دو بازی گل نزده نگران نبود و من هم نیستم. اتفاقی که دیشب افتاد خیلی خوب بود. کیلیان با لبخند به ما ملحق می‌شود.

شما در یورو اصلا خوب نبودید. انتظار داری ستاره‌هایی مثل امباپه و گریزمان در این تورنمنت جبران کنند؟ یورو تمام شد و رفت. ما حالا باید بهتر باشیم و نشان بدهیم در مسیر درست حرکت می‌کنیم. من نگران نیستم. تکرار می‌کنم معتقد نیستم که بازیکنان ما امروز می‌توانند در آمادگی 100 درصد باشند. ما الان دو بازی در پیش داریم و زمان آماده‌سازی هم کوتاه است.

ضعف گریزمان در یورو را چطور توضیح می‌دهی؟ آنتوان در اوج نبود و این درباره دیگر بازیکنان تهاجمی ما هم صادق بود. در اواخر فصل روزهای سختی داشت و باشگاه از او انتظار خیلی بالایی داشت. مشکل در واقع خستگی بدنی و ذهنی بود. ولی با اینحال گریزمان در یورو طوری نبود که بگوییم تورنمنت را کاملا از دست داد. ولی گفتم که یورو تمام شد و رفت. حالا باید به فکر آینده باشیم.

چرا بنجامین پاوارد را دعوت نکردی؟ من پاوارد را دفعه قبل دعوت نکرده بودم و به نظرم تصمیم درستی نبود که الان او دعوت شود. چون شرایط که تغییری نکرده. در زمان اعلام لیست قبلی هم گفتم که وقت آن است بازیکنان جدیدی را به تیم ملی بیاوریم و امتحان کنیم.

به نظرت ضعف فرانسه در یورو موقتی بود یا ادامه خواهد داشت؟ ببینید، آن تورنمنت تمام شده و هر چه درباره‌اش صحبت کنیم نمی‌توانیم برگردیم عقب. برای همین ما دیگر تمرکزمان یورو نیست. روز جمعه و دوشنبه هفته بعد با واقعیت جدیدی روبرو خواهید شد. انتقاد اصلی از ما این است که در خط حمله و در زمان تهاجم تاثیرگذار نبودیم. ولی گاهی در فوتبال شما 2 فرصت دارید و 2 گل می‌زنید و گاهی پنج یا شش فرصت صد در صدی دارید و نمی‌توانید گل بزنید.

ماندگار شدن کینگزلی کومان در بایرن به ضرر حضور او در تیم ملی فرانسه است؟ بازیکنان انتخاب‌هایی دارند و تصمیم می‌گیرند. ما بازیکنانی مثل کانته داشتیم که در عربستان بازی کرد و ما به تیم ملی دعوتش کردیم. حتی اگر ماندن کومان ایده‌آل نباشد ولی واقعیت این است که او در بایرن می‌ماند. کینگزلی آن باشگاه را خوب می‌شناسد و البته می‌دانیم که با رقابت شدیدی روبرو است.

آنچلوتی نگران کیلیان نبود، من هم نیستم / دشان: امباپه با لبخند به ما ملحق می‌شود! 2