دوشنبه 23 مهر 1403

آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف

تهران - ایرنا - دو هفته از مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی گذشت و برزیل و آرژانتین در صدر جدول قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، 10 بازی، 2 هفته، 36 گل زده، میانگین 3.6 گل در هر بازی، بدون هیچ بازی بدون گلی؛ از قلب فوتبال حرف می‌زنیم؛ آمریکای جنوبی. مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آمریکای جنوبی ملقب کنمبول در فیفادی کنونی آغاز شد و 10 تیم همیشگی حاضر در این مسابقات کار خود را آغاز کردند و دو هفته ابتدایی به اتمام رسید. در این دو هفته برزیل و آرژانتین تنها تیم‌هایی بودند که هر دو بازی خود را با برد پشت سر گذاشتند و در صدر قرارگرفتند. در پایین جدول هم ونزوئلا و بولیوی تنها تیم‌هایی بودند که در هر 2 پیکار خود شکست خوردند و فعلا قعرنشین هستند.

از این 10 تیم، چهار تیم به صورت مستقیم راهی جام جهانی خواهند شد و تیم پنجم باید به مسابقه پلی‌آف برود و در آنجا شانس خود را برای صعود بسنجد که طبق قاعده، آن تیم نسبت به رقیبش شانس بیشتری برای جهانی شدن دارد. حالا شما تصور کنید که از میان برزیل، آرژانتین، کلمبیا، اروگوئه و شیلی دست کم یک تیم باید خارج از سهمیه‌های مستقیم قرار بگیرد. در ثانی تیم‌هایی چون پاراگوئه، اکوادور و پرو هم تیم‌های مزاحمی هستند که در ادوار مختلف دردسرهای بزرگی به وجود آورده‌اند.

حالا به سراغ دو تیم پرطرفدار این منطقه می‌رویم. برزیل در بازی اول با نتیجه پنج بر صفر، بولیوی را در هم کوبید و در گام دوم با نتیجه چهار بر 2 از سد میزبانش یعنی پرو گذشت تا بازهم مانند فینال کوپاآمریکای سال 2019 برنده جدال با این تیم باشد. به ثمر رساندن 9 گل و دریافت 2 گل در 2 بازی. نیمار هم موفق شد به دومین گلزن تاریخ سلسائو تبدیل شود. تنها نگرانی درباره برزیل آماده‌ی تیته این است که آنها در دفاع و در مقابل تیم‌های بزرگ با مشکلاتی روبرو خواهند شد و شاید همیشه قدرت خط حمله این تیم نتواند، این ضعف را کمرنگ کند.

آرژانتین اما با وجود 6 امتیازی شدن اوضاع متفاوتی دارد. آنها در هفته نخست اکوادور را با یک گل بدرقه کردند و در هفته دوم با نتیجه 2 بر یک در لاپاز از سد بولیوی گذشتند. شکست دادن بولیوی بعد از 16 سال در خانه‌اش با آن موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین بردن اکوادوری که چهار گل به اروگوئه زد بازهم در ظاهر خوب و ایده‌آل است اما نحوه بازی آرژانتین و آرایشی که این تیم داشت بسیار نگران‌کننده بود. آلبی سلسته در هر 2 بازی نمایش کسل‌کننده و نسبتا بدون برنامه‌ای داشت. این تیم در بازی اول روی یک پنالتی به گل رسید. در بازی دوم هم گل نخست از روی یک اتفاق عجیب حادثه شد و گل دوم تنها از روی حرکت سه مهاجم این تیم یعنی مسی، مارتینز و کوریا حاصل شد. بازی دادن به یک سری از بازیکنان و در سوی مقابل بازی ندادن به تعدادی از نفرات باعث تعجب رسانه‌ها شده است. لیونل اسکالونی در کوپا آمریکای سال قبل شروع خوبی نداشت اما کم‌کم اوضاع را بهتر کرد ولی دوباره تصمیمات عجیب او باعث شده تا نسبت به آینده آرژانتین، خصوصا در بازی با قدرت‌های منطقه ناامیدی خاصی به وجود بیاید.

از تیم کارلوس کی‌روش هم کمی صحبت کنیم. کلمبیا در هفته نخست با سه گل از سد ونزوئلا گذشت و در بازی دوم مقابل شیلی به تساوی 2 بر 2 رسید. این تیم با چهار امتیاز در رده سوم قرار دارد.

حال باید دید در پایان کدام تیم‌ها سهمیه مستقیم حضور مستقیم در جام جهانی 2022 را به دست می‌آورند.

*س_برچسب‌ها_س*
آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف 2
آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف 3
آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف 4
آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف 5
آنچه در آمریکای جنوبی گذشت؛ صدرنشینی برزیل و آرژانتین با 2 حالت مختلف 6