یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

آیا کاهش احتمالی غرامت ویلموتس در CAS جشن دارد؟

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
آیا کاهش احتمالی غرامت ویلموتس در CAS جشن دارد؟

این روزها شایعاتی درباره شکستن رای محکومیت ایران در پرونده مارک ویلنوتس و کاهش غرامت پرداختی فوتبال کشورمان شنیده می‌شود که هنوز از کانال های رسمی تایید نشده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ نقض رای فیفا به نفع ویلموتس، همزمان با بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال برای انتخابات آتی، باعث تقویت موضع یکی از نامزدهای سرشناس شده است.

جریان حامی استخدام ویلموتس درحالی از پیروزی بزرگ دم می زنند که فوتبال ایران پیش از این دو میلیون یورو به ویلموتس پرداخت کرده و بر اساس حکم احتمالی و ادعایی جدید بیش از 3/5 میلیون یوروی دیگر هم به این مبلغ اضافه می شود تا برای جذب مربی که حداکثر قیمت سالانه او 400 تا 500 هزار دلار بوده و تنها 60 روز هدایت تیم ملی ایران را در دست داشته مجموعا 5/5 میلیون یورو معادل بیش از 170 میلیارد تومان بپردازیم!

در میان جشن حامیان دیروز مربی بلژیکی هنوز کسی نپرسیده که چگونه ساختمان فدراسیون را بابت همین قرارداد به مجموعه شستا بدهکار شدند و حالا شاد و خوشحال از پرداخت پنج میلیون یورو به مربی 500 هزار دلاری این اتفاق را به عنوان پیروزی بزرگ قلمداد می کنند.

مسئله عجیب دیگری که این طیف از حامیان حضور ویلموتس در ایران مطرح کرده اند این است که برای اولین بار ایران توانسته در دادگاه عالی ورزش رای پرونده را بشکند در حالی که ظاهرا دوستان یاداشن رفته که باشگاه استقلال در پرونده شیخ دیاباته همین تازگی به پیروزی رسید. همچنین باشگاه استقلال در پرونده شکایت یازالده گومز نیز توانست برنده شود. پیش تر سعید آذری در زمان مدیریتش در زمان باشگاه ذوب آهن دو پرونده مهم رضا شکاری و باشگاه روبین کازان و همچنین شکایت کی روش استنلی را برنده شده بود. باشگاه فولاد نیز در شکایت ارنست انفور مهاجم کامرونی توانست پیروز دادگاه بین المللی شود. حتی در رشته های ورزشی دیگر هم ایران توانسته برنده باشد اما به نظر افرادی که این روزها شکسته شدن غیر رسمی راس ویلموتس را در بوق و کرنا می کنند به طور عمد این پرونده ها را نادیده گرفته اند. از سوی دیگر مدام از شکسته شدن رای 12 میلیون یورویی صحبت می شود در حالی که هیچ مستنداتی بابت این که فدراسیون ایران باید چنین عددی را پرداخت می کرد ندارند و در نهایت با مجموع ضررهایی که برای فدراسیون ایران در این پرونده در نظر گرفته بودند این رای حداکثر به 8 میلیون یورو می رسید.

این نکته هم قابل ذکر است که چه عدد 12 چه عدد 8 میلیون یورو دسته ناشی از اشتباهی بوده که رئیس و هیات رئیسه قبلی به جا گذاشته اند و شکسته شدن رای حتی اگر درست هم باشد آن فاجعه را پاک نمی‌کند. مسئله مهم دیگری که پنهان مانده شکایت دستیاران ویلموتس در این پرونده هست که سرجای خود باقی است و در واقع این شادمانی از شکسته شدن رای که هنوز به صورت رسمی هم اعلام نشده چندان جای جشن گرفتن هم ندارد.

منبع: سایر رسانه‌ها