جمعه 1 تیر 1403

آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار با پزشکیان: جامعه در امر معیشت و اقتصاد نیاز به آرامش دارد

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
آیت‌الله کریمی جهرمی در دیدار با پزشکیان: جامعه در امر معیشت و اقتصاد نیاز به آرامش دارد

آیت الله کریمی جهرمی در دیدار پزشکیان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در برخورد هایی که با قشرهای مختلف مردم داریم، عمده ی گرفتاری ها شکایت از وضع معیشت و اقتصاد خانواده هاست. بکوشید که در هرحال با استفاده از کارشناسان خبره در این قسمت و حتی ارتباط دوستانه با کشورهای مختلف راه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود پزشکیان صبح امروز با حضور در دفتر آیت الله کریمی جهرمی با این مرجع تقلید دیدار و گفتگو کرد.

بنابر روایت جماران، آیت الله کریمی جهرمی، در این دیدار، جامعه ی امروز را به دلیل مشکلات متعدد، جامعه ای حیران دانست و گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند اگر کسی فردی را از حیرت نجات دهد خدا این فرد را در بهشت خود جای خواهد داد و جامعه ی امروز ما به دلیل گرفتاری های متعددی که برای قشرهای مختلف خصوصا نسل جوان ایجاد شده حیرت زده است و باید برای خدا به حال این مردم و وضع زندگی آن ها کار و خدمتی را انجام داد.

آیت الله کریمی جهرمی نیاز جامعه امروز به آرامش را امری مهم دانسته و در تبیین آن گفت: جامعه امروز ما نیاز به آرامش در روح و روان و آرامش در امر معیشت و اقتصاد دارد. آرامش روحی آن است که مردم از جدال و دروغ و آبروی یکدیگر را بردن خسته شده اند و دنبال یک خدمتگزارند تا کار و زندگی آن ها را به سرانجام برساند. مسئولان بکوشند برای خدا به فکر مردم باشند و اخلاق را در برخورد ها با یکدیگر رعایت نمایند.

آیت الله کریمی جهرمی دومین امر مهم در آرامش جامعه را آرامش در اقتصاد دانست و گفت: در برخورد هایی که با قشرهای مختلف مردم داریم، عمده ی گرفتاری ها شکایت از وضع معیشت و اقتصاد خانواده هاست. بکوشید که در هرحال با استفاده از کارشناسان خبره در این قسمت و حتی ارتباط دوستانه با کشورهای مختلف راه چاره ای برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنید و بدانید اگر دل این مردم که فرزندان امام زمان ارواحنافداه هستند را شاد کردید در واقع قلب مقدس آن وجود مبارک را شادمان نموده اید.

آیت الله کریمی جهرمی عدم فاصله گذاری بین گروه های مختلف مردم را از مهمترین فرمایشات امیرالمومنین علیه السلام دانست و گفت: در حدیث شریف از آن وجود مبارک آمده که الناس صنفان: اما أخ لک فی الدین أو نظیر لک فی الخلق پس همه ی مردم را یکسان ببینید و بین هیچ گروه فرقی نگذارید اگر می توانید خدمتی به خلق الله انجام دهید با توکل به خدا وارد میدان شوید و هرجا عرصه ی خدمت فراهم است بدون در نظر گرفتن سلایق، زندگی مردم را رو به سوی کمال و آسایش ببرید.

آیت الله کریمی جهرمی در پایان این دیدار ضمن آرزوی علو درجات برای همسر آقای دکتر پزشکیان برای وی در مسیر خدمت به مردم دعا کرد.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1920158