دوشنبه 18 تیر 1403

ابتلا به ویروس کرونا به رفتار اجتماعی افراد بستگی دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابتلا به ویروس کرونا به رفتار اجتماعی افراد بستگی دارد

یاسوج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ابتلا به ویروس کرونا به طور کامل به رفتار اجتماعی افراد بستگی دارد و به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست.

پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ویروس خود را هماهنگ با رفتار جامعه بروز می دهد و هرچه میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم باشد، میزان ابتلا به این ویروس افزایش خواهد داشت.

وی افزود: شمار جانباختگان کرونا در استان به 264 نفر رسیده و طی 24 ساعت گذشته متاسفانه 2 هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: هم اینک 431 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 140 بیمار کرونایی قطعی بوده و 22 بیمار در بخش های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه تاکید کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 13هزار و 413نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از 366 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج در شبانه روز گذشته، 60 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد (50 درصد)، کهگیلویه (21درصد)، بهمئی (7 درصد)، چرام (5 درصد)، گچساران (5 درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بود. یزدان پناه گفت: با توجه به جهش هابی در ویروس کووید 19 سرایت پذیری و کشندگی آن افزایش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در شرایط کنونی رعایت پروتکل ها، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و رعایت بهداشتی فردی کمک بزرگی به فرد، جامعه و کادر بهداشت و درمان است.

وی بیان کرد: تنها راه عبور از شرایط قرمز فعلی رعایت کامل پروتکل ها، فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از حضور در اجتماعات و مکان های شلوغ و پرتردد و پرخطر، خارج نشدن از خانه بجز در موارد ضروری و همچنین عدم شرکت در نشست های خانوادگی است.

*س_برچسب‌ها_س*