پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ابتکار مطرح کرد: ایفای نقش در جهان اسلام با تقویت مهارت‌های گفتگوی موثر در خانواده

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ابتکار مطرح کرد: ایفای نقش در جهان اسلام با تقویت مهارت‌های گفتگوی موثر در خانواده

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ضمن اعلام آمادگی برای کمک به دختران و کودکان بازمانده از تحصیل، گفت: اگر بتوانیم مهارت های گفتگوی موثر را از سطوح پایین در خانواده تقویت کنیم و تجربیاتمان در این زمینه را به دیگر کشورهای اسلامی منتقل کنیم، نقش خود را در جهان اسلام، به عنوان یک کشور اسلامی که موضوع خانواده خیلی برایش مهم است، ایفا کرده ایم.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم نامه با هدف همکاری مشترک سه جانبه، بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایران و جهاد دانشگاهی الزهرا (س)، اظهار کرد: انتشار کرونا، موضوع خانواده را مهم تر کرده است، بدین ترتیب که، از سویی اعضای خانواده فرصت کنار هم بودن بیشتری پیدا کرده اند و از سوی دیگر، تنش ها در خانواده افزایش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت کاهش شکاف بین نسلی ادامه داد: شورای راهبری در این زمینه ایجاد شده است که پیشنهاد می شود نمایندگانی از کمیسیون ملی آیسسکو و جهاد دانشگاهی به این شورا اضافه شوند.

ابتکار ضمن تشکر از دبیرکل کمیسیون ملی آیسسکو، با اشاره به اهمیت موضوع گفتگوی خانواده به ویژه در شرایط همه گیری کرونا، خاطر نشان کرد که این تجربه در سطح ملی به ما کمک کرد تا بتوانیم تجربیاتمان را دراین زمینه، در سطح بین المللی و به جهان اسلام، انتقال دهیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: موضوع خانواده، در جامعه بین المللی بسیار حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی، بر اهمیت خانواده به عنوان نهادی مقدس تاکید دارد.

بنا بر اعلام دفتر معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، ابتکار در انتها گفت: اگر بتوانیم مهارت‌های گفتگوی موثر را از سطوح پایین در خانواده تقویت کنیم، نقش خود را ایفا کرده ایم و مرکز بین المللی اعتلای گفتگوی خانواده نیز ظرفیت این تغییر و تحول را برای کشورهای اسلامی داراست.

انتهای پیام