شنبه 15 اردیبهشت 1403

ابراهیم زاده: سپاهانی‌ها تمرکز نداشتند / نباید به التعاون اجازه بازی کوتاه دهند

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ابراهیم زاده: سپاهانی‌ها تمرکز نداشتند / نباید به التعاون اجازه بازی کوتاه دهند

سرمربی سابق سپاهان می‌گوید عدم تمرکز سپاهانی‌ها باعث شکست مقابل التعاون شد نه نبود یک یار کمتر.

منصور ابراهیم زاده در گفت‌وگو با ایسنا درباره شکست 3 بر صفر سپاهانی‌ها مقابل التعاون عربستان اظهار کرد: سپاهان در شروع بازی و تا دقیقه 10 با سیستم 3-3-4 بازی خود را دنبال کرد. آن‌ها با سه هافبک مرکزی بازی می‌کردند که یک بازیکن عقب و دو بازیکن جلو بودند. در زمان دفاع کردن هم سروش رفیعی عقب‌تر می‌آمد و احمدزاده جلوی هافبک‌ها بازی می‌کرد. التعاون با سیستم 1-4-1-4 در دفاع و در حمله 3-3-4 بازی می‌کرد. تفکرات التعاون بازی روی زمین بود و بازیکنانش را بین خط دفاع و هافبک سپاهان صاحب توپ می‌کرد. سپاهان مثل همیشه از سرعت احمدزاده، حسینی و یا اسماعیلی فر استفاده می‌کند. در سمت چپ شهباززاده را بازی می‌دادند و دلیلش این بود که وقتی نورافکن به حمله اضافه می‌شود، شهباززاده می‌تواند حتی در نقش مهاجم ظاهر شود.

او در مورد 10 نفره شده سپاهان در دقیقه 10 گفت: التعاون باتوجه به اشتباه ولسیانی و پورقاز به هدفش رسید. در این صحنه پورقاز جا مانده بود و ولسیانی رفت او را پوشش دهد. پورقاز هم داشت برمی‌گشت که جای ولسیانی را پر کند اما آنقدر مطمئن بود، سریع جای او را نگرفت و به کندی حرکت کرد. وقتی ولسیانی اشتباه کرد و لیز خورد، پورقاز به سرعت می‌خواست برود اما نتوانست تعادلش را حفظ کند و در نهایت این اتفاق افتاد و اخراج شد. روی گل اولی هم که سپاهان دریافت کرد، تمام بازیکنان قد بلند این تیم برای دفاع آمده بودند. این صحنه هیچ ارتباطی به اخراج پورقاز نداشت چون همه بازیکنان سر زن سپاهان حضور داشتند.

ابراهیم زاده در مورد گل اولی که سپاهان خورد، توضیح داد: تعداد نفرات سپاهان در خط دفاعی بیشتر از بازیکنان التعاون بود و در این خط نسبت به حریف برتری عددی داشتند. به خاطر سر زنی بازیکنان حاضر در آن صحنه، دیگر بازیکنان نرفتند و درگیر نشدند. گلی که التعاون زد ربطی به یار کمتر سپاهان نداشت. نکته دیگه این بود که سپاهانی‌ها چگونه حمله می‌کردند. با وجود بازیکن کمتر در زمین حریف پاس کاری می‌کردند و حتی سه کرنر هم گرفتند. راهش توپ پلند بود که یک بار روی این حرکت کرنر گرفتند. باید راه را پیدا می‌کردند. برای حمله بلافاصله باید مغانلو را با توپ بلند صاحب توپ می‌کردند که متاسفانه این کار انجام نشد.

او با بیان این‌که گل دوم نماینده عربستان روی زمین زده شد، گفت: به نظر من عربستانی‌ها خوب تجزیه و تحلیل کرده بودند. سرمربی التعاون یک دفاع وسط قد بلند و گردن کلفت را در این بازی مقابل مغانلو قرار داده بود که در بازی قبل او را بازی نداده بود. می‌خواست او را با مغانلو درگیر کند. در نیمه دوم سپاهان با همان سیستم بازی کرد اما حریف تغییر سیستم داد و تعداد هافبک‌های خود را بیشتر کرد. درست است فضاز وجود داشت اما در نهایت عدم تمرکز سپاهانی‌ها باعث شکست شد و کمبود نفرات دلیل کمتری داشت. سپاهان می‌توانست زودتر تغییرات خود را اعمال کند چون بازیکنان تمرکز نداشتند و مثلا شادابی را در چهره نورافکن نمی‌دیدیم. شکل ایستادن نورافکن و جهانی اشتباه بود و هر دو رو به دروازه خودی ایستاده بودند و فضای پشت سرشان را نمی‌دیدند.

این پیشکسوت فوتبال عنوان کرد: روی گل سوم هم میلاد جهانی و نورافکن توجهی به بازیکن التعاون نداشتند و آن‌ها خیلی راحت گل سوم را زدند. تیم آن‌ها زمان‌های پاس دادن‌شان خوب بود و در نهایت هم توانستند موفق شوند اما به نظر من سپاهان در بازی بعدی می‌تواند با تمرکز بیشتری مقابل این تیم بازی کند. نقطه قوت حریف مهاجم‌شان بود و باید حریف را مجبور کنند با توپ‌های بلند کار کنند. خصوصیت خوب سپاهان این است که از جلو خوب دفاع می‌کند چون بازیکنان درگیر شونده خوبی دارد اما در این بازی کمی عقب بودیم. سپاهان نباید به التعاون اجازه بازی کوتاه دهد و تلاش کند توپ‌های برگشتی و سوم را صاحب شوند.

او درباره تفکر هجومی نویدکیا و سپاهانی‌ها بیان کرد: همیشه باید تعادل حفظ شود و هر بازی هم شرایط خودش را دارد. در بازی قبل در دقایق آخر بازی گل خوردیم و سخت است فقط حمله کنیم و مسائل دفاعی را نبینیم. یک اصل در فوتبال می‌گوید همان موقع که دارید حمله می‌کنید، به دفاع فکر کنید. برعکس در زمان دفاع هم باید به حمله فکر کنید و طراحی داشته باشید. سپاهان همیشه دو دفاع وسط داشته و دو دفاع چپ و راست که بسیار به جلو اضافه می‌شدند. تیم می‌تواند دو هافبک هم داشته باشد و یک مربع را تشکیل دهد تا این دو هافبک بتوانند کمک کنند. باید به مسائل دفاعی بیشتر فکر کنند.

انتهای پیام