یک‌شنبه 10 تیر 1403

ابلاغ سقف اجاره بهای مسکن استان‌ها تا چند روز آینده

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ابلاغ سقف اجاره بهای مسکن استان‌ها تا چند روز آینده

مهرداد بذرپاش وزیر راه وشهرسازی در حاشیه جلسه شورای عالی مسکن گفت: بیش از 118 هزار و 500 واحد نهضت ملی مسکن و زمین به متقاضیان واگذار شده که یکی از بزرگترین واگذاری‌ها بود که تا به امروز به مرحله اجرایی و تحویل رسیده است.

وی ادامه داد: ساخت بیش از 2 میلیون و 660 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورده که از این تعداد ساخت 560 هزار واحد آغاز شده و 500 هزار قطعه زمین هم به مردم واگذار شده است.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: عملیات ساخت واحد‌های مسکونی با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است به طوری که ما رشد تولید بخش مسکن و ساختمان را به مثبت 7.1 رسانده ایم در حالی که پیش از این میزان تولید مسکن منفی 7.1 بود که این میزان رشد مسکن بسیار چشم گیر بوده است.

او بیان کرد: سقف قیمت اجاره مسکن در کل کشور متوسط 25 درصد تعیین شده که امیدواریم تا چند روز آینده به استان‌ها ابلاغ شود و طبق قانونی که تعیین کرده بودیم امیدواریم تا این میزان سقف که در شورای عالی مسکن استان‌ها تعیین شده رعایت شود.

وزیر راه وشهرسازی اظهار کرد: وام ساخت نهضت ملی مسکن در سال‌های گذشته که 550 میلیون تومان بود در جلسه شورای عالی مسکن به 800 میلیون تومان به ازای هر واحد افزایش یافته است که امیدواریم مراحل تصویب آن هم در بانک مرکزی به تصویب برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

خبرنگار: محبوبه کباری

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی