جمعه 13 مهر 1403

ابلاغ 382 میلیارد تومان تسهیلات جبران مشکلات اقتصادی کرونا در استان سمنان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ابلاغ 382 میلیارد تومان تسهیلات جبران مشکلات اقتصادی کرونا در استان سمنان

سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: 382 میلیارد تومان تسهیلات با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت بانک‌های عامل به منظور جبران عقب ماندگی اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در استان سمنان ابلاغ شد.

حبیب الله خجسته پور روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری برگزار شد افزود: گروه های آسیب دیده برای دریافت تسهیلات به 14 رسته تقسیم‌بندی شدند و لازم است تا دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌ها در این حادثه به پشتیبانی گروه‌های آسیب دیده بپردازند. معاون استاندار سمنان با بیان اینکه طبق قانون باید از بسیاری از محدودیت ها و ممنوعیت ها برای پرداخت تسهیلات ویژه آسیب دیدگان مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا پرهیز کرد افزود: انتظار از مدیران بانک ها این است تا با اقدامی جهادی، کارکنان و همکاران خود را توجیه کنند تا با کسانی که در بحث اقتصادی آسیب دیده اند همکاری لازم را داشته باشند، چرا که افراد مراجعه کننده جهت دریافت تسهیلات مانند بیماران آسیب دیده از کرونا هستند.

وی ادامه داد: لازم است جامعه بانکی ما به مانند جامعه سلامت از خودگذشتگی نشان داده و برای پرداخت تسهیلات اهتمام ورزیده و محدودیت ها را نادیده بگیرد. وی از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها خواست تا به افرادی که در سامانه به هر طریق ممکن ثبت نام می‌شوند همکاری کنند و تسهیلات لازم به افراد متقاضی پرداخت شود. خجسته پور گفت: امید است با پرداخت 100 درصدی تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از کرونا در استان سمنان، کارگران و کارفرمایان در سال جهش تولید با انگیزه بیشتر بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*