شنبه 8 اردیبهشت 1403

ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود / این شهید امروز 70 ساله شد + عکس

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود / این شهید امروز 70 ساله شد + عکس

شهید دقایقی بنیان‌گذار لشکر 9 بدر و یکی از فرماندهان محبوب شهید ابومهدی المهندس بود. این در حالی است که تاریخ تولد این شهید پس از 70 سال در رسانه‌ها مبهم مانده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «شناسنامه‌های زمان شاه دقیق نبودند. بابا بزرگ تعریف می‌کرد: «زمان شاه هر از گاهی مأمور ثبت به شهرهای اطراف می‌آمد و پدر و مادرها برای همه بچه‌ها شناسنامه می‌گرفتند. خواهر برادرها که همسن نبودند؛ اما شناسنامه‌هایشان همسن در می‌آمد.» این را دختر بنیان‌گذار لشکر 9 بدر و فرمانده شهید ابومهدی المهندس، یعنی «اسماعیل دقایقی» می‌گوید.

بنابر گزارش فارس، شهید دقایقی که پس از شهادت در امیدیه خوزستان به خاک سپرده شد، در دوران دفاع مقدس عراقی‌هایی را که پس از اسارت به دست ایرانیان، توبه می‌کردند دور هم جمع کرد و لشکر 9 بدر را تشکیل داد تا علیه رژیم بعث مبارزه کنند.

یکی از سربازان این شهید، جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم، یا همان ابومهدی المهندس خودمان بود. ابومهدی می‌گفت: «من افتخار می‌کنم که شهید دقایقی فرمانده من بوده.»

دختر شهید دقایقی به خبرنگار فارس خبر داد که همه این تاریخ‌ها اشتباه بوده و تولد اسماعیل دقایقی، 8 فروردین‌ماه است. او مطلبی ابتدای سررسید سال 1362 پدرش پیدا کرده که سال تولد خود را در آن این طور نوشته: «22 رجب المرجب 1373 مطابق با سال شمسی 1333»

تبدیل تاریخ نشان می‌دهد که 22 رجب سال 1373 مصادف 8 فروردین‌ماه سال 1333 است. این شهید امروز 70 ساله شد.

سال‌ها بعد پایان دفاع مقدس و شهادت اسماعیل دقایقی، داعش به وجود آمد و لشکر 9 بدر به حشدالشعبی یا بسیج عراق تبدیل شد که علیه داعش مبارزه می‌کردند. ابومهدی درباره این شهید می‌گفت: «اگر دقایقی نبود، سپاه بدری نبود، حشد شعبی نبود، من نبودم.»

چیزی که درباره این شهید مبهم است، تاریخ تولد اوست که هر رسانه چیز متفاوتی در این باره می‌گوید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888718
ابومهدی المهندس؛ سرباز این فرمانده ایرانی بود / این شهید امروز 70 ساله شد + عکس 2