جمعه 10 فروردین 1403

اتحادیه اروپا خبرنگاران روسیه را هم تحریم کرد

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
اتحادیه اروپا خبرنگاران روسیه را هم تحریم کرد
به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از خبرگزاری تاس، نشریه رسمی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در پنجمین بسته تحریمی خود علیه روسیه در پی حمله نظامی به اوکراین، محدودیت هایی را علیه 217 بازرگان، سیاستمدار، فرد نظامی و خبرنگار روسیه، دونتسک و لوهانسک اعمال کرد.

در این گزارش آمده است: شورای اروپا روز جمعه تصمیم گرفت در پاسخ به تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و سایر اقداماتی که تمامیت ارضی، حاکمیت و استقلال اوکراین را تضعیف یا تهدید می کند، اقدامات محدودکننده ای را علیه 217 فرد و 18 نهاد دیگر اعمال کند.

افراد فهرست شده در لیست تحریم عبارتند از "مقامات بلندپایه کرملین، الیگارش ها - موشه کانتور، بوریس روتنبرگ و اولگ دریپااسکا و سایر تجار برجسته در بخش های کلیدی اقتصادی مانند انرژی، بانکی، رسانه‌ها، صنایع دفاعی و تسلیحاتی، و همچنین افرادی که اطلاعات نادرست را... (در رسانه‌ها) روایت می کنند.

بر اساس اعلام نشریه رسمی اتحادیه اروپا، این فهرست همچنین شامل اعضای خانواده‌های افرادی است که قبلاً تحریم شده‌اند چرا که آنها نیز از دولت روسیه منتفع هستند و برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا این اقدام ضروری بوده است.

شورای اروپا همچنین وزرا و اعضای پارلمان‌های جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک را نیز در لیست سیاه خود قرار داد.

به طور کلی، در حال حاضر این محدودیت ها برای 1091 نفر و 80 سازمان اعمال شده است.